آفتاب
خدایی سوری در گفت‌وگو با ایسنا:

اردن قربانی سیاست‌های آمریکا شده است

اردن قربانی سیاست‌های آمریکا شده است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که داعش فرزند اروپا و آمریکاست، گفت: اردن قربانی سیاست‌های آمریکا شده است.

حجت‌ خدایی سوری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به اقدام اخیر داعش در سوزاندن خلبان اردن، گفت: کشورهای خاورمیانه حوزه خلیج فارس در طول سالیان گذشته وارد بازی آمریکا و کشورهای غربی شدند. به همین دلیل آنها باید آمادگی داشته باشند که هر روز آمریکایی‌ها یک بلایی به سرشان بیارودند. آمریکایی‌ها یک روز القاعده و داعش را بزرگ کردند و روز دیگر به منابعشان دست درازی می‌کنند.

وی با بیان این‌که داعش بزرگ شده و فرزند اروپا و آمریکاست، گفت: غربی‌ها فکر می‌کردند اگر گروه‌هایی همچون داعش را پرورش دهند این گروه‌ها به جان جمهوری اسلامی ایران و یا کشورهای دیگر همچون عراق و سوریه می‌افتند اما اکنون دیدند که خود گرفتار شده‌اند و حیران مانده که چه کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ادامه داد: کشورهای غربی و آمریکا این تشکیلات نظامی را برای سوریه درست کردند. تشکیلاتی که اکنون کارهایش عادی شده است. داعش سرکرده آمریکا، اروپا و بسیاری از کشورهای منطقه است. بنابراین حتی اگر از این بدتر هم بتواند انجام می‌دهد.

خدایی سوری به تظاهرات مردم اردن درواکنش به کشته شدن خلبان اردنی اشاره و اظهار کرد: مردم اردن با تظاهرات ناراحتی و نگرانی‌شان را از اقدام داعش ابراز داشتند. اما ای کاش مردم اردن پیش از این نسبت به اقدامات داعش اعتراض می‌کردند. یعنی زمانی که مردم سوریه، عراق و لبنان زیر یوغ درگیری‌ها، سربریدن‌ها و کشت و کشتارها قرار داشتند و آن زمان مردم اردن به خاطر کشته شدن مسلمانان راهپیمایی می‌کردند. نه این‌که فقط به خاطر کشته شدن سربازشان دست به راهپیمایی بزنند.

وی با بیان این‌که مردم اردن برای مبارزه و نابودی داعش باید به صورت جدی به دولتمردانشان فشار آورند، گفت: داعش معضل و غده سرطانی برای کل منطقه شده است.

به گفته خدایی سوری، اردن و کشورهای که در برابر داعش و تروریست‌های سوریه سکوت کردند و قربانی سیاست‌های آمریکا شده‌اند باید بیدار شوند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که ایران به دلیل داشتن استقلال بعد از پیروزی انقلاب وارد این بازی آمریکا نشده است، گفت: جمهوری اسلامی سه سال پیش اعلام کرد که گروه تروریستی داعش روزی به جان سردمدارانش خواهد افتاد. در آن روز کشورهای غربی و اروپایی فکر می‌کردند که داعش تنها شامل حال سوریه می‌شود و بعد مشکل برای عراق و ایران درست می‌کند اما اکنون به حرف‌های ما رسیده‌اند.

انتهای پیام

کد N716255

وبگردی