آفتاب
نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا:

آمریکا مسئول اصلی شکست مذاکرات است

آمریکا مسئول اصلی شکست مذاکرات است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر این‌که آمریکایی‌ها مسئول اصلی شکست مذاکرات خواهند بود گفت: اقدامات و مواضع دولتمردان آمریکا نشان می‌دهد که آنها دولتی عهدشکن هستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر این‌که آمریکایی‌ها مسئول اصلی شکست مذاکرات خواهند بود گفت: اقدامات و مواضع دولتمردان آمریکا نشان می‌دهد که آنها دولتی عهدشکن هستند.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در خصوص رویکرد آمریکا در مذاکرات، گفت: اقدامات و مواضع دولتمردان آمریکایی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها دولتی عهدشکن هستند و به عهدشان وفادار نیستند.

وی افزود: از آنجا که دولت آمریکا صراحتاً گام‌هایی برخلاف توافق ژنو برداشته‌اند می‌توان به این نتیجه رسید که نمی‌توان به آنها اعتماد کرد و روی نظرات و دیدگاه‌های آنها حساب باز کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ادامه داد: دولتمردان آمریکایی از یک طرف در بیاناتشان اظهار می‌کنند که خواهان توافق و همراهی با ایران هستند و از طرف دیگر می‌گویند آن‌قدر به ایران فشار می‌آوریم تا خواسته‌ها و مطالبات و امنیت رژیم صهیونیستی تأمین شود. این نشان از سیاست دوگانه آمریکا دارند و این‌که آنها باثبات نیستند و تناقض و تعارض در بیاناتشان وجود دارد. تمامی این نشانه‌ها حکایت از این دارد که آمریکایی‌های قابل اعتماد نیستند.

نقوی حسینی تأکید کرد: مطابق روند مذاکرات و اسناد و شواهداتی که موجود است آمریکا مسئول اصلی شکست مذاکرات است چون این آمریکایی‌ها هستند که با تحریم و اقدامات جدید بعد از توافق ژنو مانع سازی بر سر مذاکرات ایجاد کردند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به دنبال مذاکره است اما آمریکایی‌ها به دنبال توافق و مذاکره نیستند. به طوری که اخیراً سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مطرح کرد بحث موشک‌های بالستیک را در مذاکرات مطرح کرده و در ادامه نیز مطرح خواهند کرد. حال اینکه مذاکرات ما با آمریکایی‌ها صرفاً پیرامون مسائل هسته‌ای است. این موضوع را نیز آقای عراقچی مطرح کرد و صراحتاً صحبت‌های سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا را تکذیب کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که آمریکایی‌ها اهدافی غیر از توافق در موضوع هسته‌ای را دنبال می‌کنند، گفت: آمریکایی‌ها در مذاکرات به دنبال تأمین نظرات لابی‌های صهیونیسم هستند. این موضوع را به وضوح می‌توان در بیانات آمریکایی‌ها و رئیس جمهور ایالات متحده مشاهده کرد. به طوری که اوباما اظهار می‌کند در توافق امنیت رژیم صهیونیستی در نظر گرفته شده و اولویت اول آنهاست. یعنی آمریکایی‌ها تحت تأثیر لابی صهیونیسم تصمیم‌گیری می‌کنند.

انتهای پیام

کد N716253

وبگردی