آفتاب

اشتاین‌مایر: تصمیم در مورد طرح اولاند-مرکل برای اوکراین ظرف روزهای آتی اتخاذ می‌شود

اشتاین‌مایر: تصمیم در مورد طرح اولاند-مرکل برای اوکراین ظرف روزهای آتی اتخاذ می‌شود

وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه‌ای گفت: تصمیم درباره اینکه آیا برنامه صلح اوکراینِ صدراعظم آلمان و رئیس جمهوری فرانسه تحقق می‌یابد، ظرف دو تا سه روز آینده اتخاذ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "فرانک والتر اشتاین‌مایر"، وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی ARD گفت: تصمیم درباره تحقق این برنامه صلح در اوکراین از جانب "آنگلا مرکل"، صدراعظم آلمان و "فرانسوا اولاند"، رئیس جمهوری فرانسه ظرف دو تا سه روز آتی اتخاذ می‌شود. دو طرف درگیر در اوکراین نیز باید تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند به این تنش روز افزون ادامه دهند یا به آتش‌بس و یک راه‌حل سیاسی دست پیدا کنند.

پیشتر، پترو پروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین گفته بود که پیشنهادهای مرکل و اولاند درباره پایان دادن به این درگیری‌ها در شرق اوکراین احتمالا محقق می‌شود.

روز پنج شنبه مرکل به همراه اولاند با پوروشنکو در کی‌یف دیدار و گفت‌وگو داشتند. روز جمعه نیز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، مرکل و اولاند در مسکو و بر روی یک برنامه جدید برای سازش بحران در دونباس شرق اوکراین گفت‌وگو کردند.

با وجود توافق آتش بس در مینسک به تاریخ سپتامبر 2014 میان طرف‌های درگیر اوکراین، ‌درگیری‌ها در این کشور همچنان ادامه دارد. این درگیری‌ها در ژانویه به بالاترین حد خود رسید. بنابر ارزیابی سازمان ملل بیش از 5000 تن در اوکراین و از زمان آغاز درگیری‌ها در آوریل 2014 جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام

کد N716183

وبگردی