آفتاب
نقش عالمان دینی در تبیین اندیشه‌های امام(ره)

شجاعی: حوزویان، اندیشه‌های امام(ره) را با توجه به دین اسلام اجرا کنند

شجاعی: حوزویان، اندیشه‌های امام(ره) را با توجه به دین اسلام اجرا کنند

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: حوزویان، دانشگاهیان و عالمان دینی باید بدانند که رسالت اصلی آنها تبیین و ترویج اندیشه‌های امام راحل است و باید تلاش کنند آموزه‌های امام را با توجه به دین اسلام اجرا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و با بیان این‌که «رمز پیروزی و بقای انقلاب در سه عامل اساسی خلاصه می‌شود» اظهار کرد: عامل اولی که سبب شد انقلاب اسلامی به پیروزی برسد ایمان به خدای یگانه و ایمان داشتن به هدف بود که اگر این عامل نبود سایر عوامل هم نمی‌توانستند کارآمد باشند. ایمان به اسلام سبب شد که تمام دل‌ها متوجه یک نقطه شوند.

وی تصریح کرد: عامل بعدی، وحدت و یکپارچگی مردم بود. ما اکنون در خیلی از کشورهای دنیا از جمله مصر، فلسطین و ... می‌بینیم که مردم قیام کرده‌اند ولی قیام آنها به نتیجه نرسیده است، دلیل آن نبود وحدت و یکپارچگی است که این یکی از مولفه‌های اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی بود.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به عامل سوم پیروزی انقلاب، گفت: عامل اساسی بعدی رهبری واحد است چرا که اگر در انقلاب مردم حول یک رهبر واحد نبودند هرگز به نتیجه نمی‌رسیدند پس رهبری می‌تواند عامل اساسی و مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی باشد در نتیجه سه عامل هدف واحد، رهبر و یکپارچگی مردم از عوامل اساسی پیروزی انقلاب است.

شجاعی در ادامه با بیان این‌که «طی این 36 سال گذشته مراکز علمی و آموزشی و حوزوی ما در راستای تبیین اندیشه‌های امام گام‌های بسیار مهم و ارزشمندی برداشته‌اند» اظهار کرد: امام راحل از سال 42 که نهضت خود را آغاز کرد همواره مردم را به اسلام، وحدت و یکپارچگی دعوت می‌کرد و تمام آموزه‌های امام حول محور دین بود و تکیه امام بر دستورات و تعالیم آسمانی دین اسلام خلاصه می‌شد.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: روحانیون، دانشگاهیان و فرهیختگان ما باید حول این محورهای امام فعالیت کنند و گام‌های بلندی هم در حوزه و دانشگاه برداشته شده اما کافی نبوده و نتوانسته‌ایم به آنچه که ایده‌آل امام راحل بوده برسیم. همچنان حوزویان و دانشگاهیان و عالمان دینی باید بدانند که رسالت اصلی آنها تبیین و ترویج اندیشه‌های امام راحل است و باید تلاش کنند آموزه‌های امام را با توجه به دین اسلام اجرا کنند.

وی در پایان گفت: اگر آن سه عامل و دستورات دین اسلام که امام بر آنها تکیه داشت را در جامعه پیاده کنیم دیگر هیچ کشور خارجی نمی‌تواند برای ما مشکلی ایجاد کند. حوزه و دانشگاه باید بتواند رسالت اصلی خود را به شایستگی در راستای تبیین اندیشه‌های امام راحل اجرا کند.

انتهای پیام

کد N716161

وبگردی