آفتاب
شجاعی:

تشکیل سازمان عمران سواحل/ میدانهای نفتی خزر فعال می شود

تشکیل سازمان عمران سواحل/ میدانهای نفتی خزر فعال می شود

ساری - نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس گفت: طرح سازمان عمران و توسعه سواحل و دریا که از مصوبات دولت است، تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضمان شجاعی صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه از ظرفیت دریا و جنگل در استان مازندران بخوبی استفاده نشده، گفت: مقرر شد در بودجه آتی برای استانهای گردشگری درصدی مشخص شود تا برای حفظ و صیانت مراکز گردشگری و صنایع دستی اهتمام شود.

وی با بیان اینکه طرح دریا در استان مازندران می تواند در دستور کار قرار گیرد گفت: ساماندهی و اجرای طرح سازمان عمران و توسعه دریا که از جمله مصوبات است و این سازمان در حال شکل گیری است و این سازمان می تواند نسبت به ساماندهی دریای خزر اقدام داشته باشد.

شجاعی به مباحث دستگاههای فرهنگی اشاره کرد و گفت: ترمیم آثار تاریخی و حفظ صنایع دستی از مهمترین اولویت هاست و امسال نیز از این امکان برای توسعه ترمیم آثار تاریخی و گردشگری استفاده می شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود درباره مجتمع فرهنگی مرحوم کردان گفت: این مجتمع در سال آینده به بهره برداری می رسد و این مجتمع امکان خوبی برای گروههای هنری استان است.

هنر تئاتر در مازندران غریب است

وی با اشاره به اینکه هنر تئاتر استان خاک می خورد گفت: تئاتر مادر همه هنرهاست و این هنر در استان و ساری غریب و گمنام است و امیداوریم با افتتاح پروژه بزرگ مجتمع کردان زمیه شکوفایی فراهم شود.

شجاعی تصریح کرد: در حوزه ورزش و صدا و سیما تغییر اساسی دربودجه سال ۹۴ دیده شد و حدود ۴۲۰۰ پروژه نیمه تمام ورزشی وجود دارد که برای تکیمل به ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس یادآور شد: در حوزه نفت و گاز طبق آخرین نشست با وزیرف میدانهای نفت و گاز در استان فعالیتشان را از سر می گیرد.

وی با بیان اینکه تلاش مجمع نمایندگان این است که میدانهای نفت و گاز را فعال کنیم تصریح کرد: در حال حاضر کشورهای حوزه دریای خزر و همسایه از نفت خزر در حال استفاده کنند.

شجاعی در زمیه افت فشار گاز در استان گفت: با احداث روژه دامغان به ساری، این طرح تا پایان سال ۹۴ اجرایی می شود، افت فشار گاز مرتفع می شود و سه بخش شهرستان ساری وروستاهای بالادست میاندورد از نعنت گاز برخوردار می شوند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس یادآور شد: در حوزه عمرانی، اعتباراتت خوبی برای سرعت بخشی پروژه های راه درنظر گرفته شد و سال آینده مسیر هراز و فیروزکوه چهاربانده می شود و مسیر ساری به تهران نیم ساعت کمتر می شود.

وی بیان داشت: در زمینه ترابری هوایی، در فکر آن هستیم تا پروازه های خارجی را در بخش مسافربری و باربری فراهم کنیم و ترابری به کشورهای شمالی همسایه خزر برنامه هایی داریم.

شجاعی گفت: برای تعریض جاده ساری – خزرآباد، تاکام و غیره نیز پیش بینی هایی شده و فعالیتهای این بخش را از سر می گیریم.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس گفت: بیمارستان ۳۲۰تختوابی ساری را هر چند دولت درنظر دارد به بخش خصوصی واگذار کند ولی تمایل داریم این بیمارستان به همین شکل باقی ماند.

وی درباره حمایت از کارخانجاتی که در حال تعطیلی هستند گفت: سعی شد از این کارخانجات حمایت کنیم که خوشبختانه این طرح جواب داد و نکا چوب با تغییر مدیریت، وضعیت خوبی پیدا کرده است.

عضو کمیسیون تلفیق به بودجه سال آتی اشاره کرد و گفت: در مجموع اعتبارات تملک داراییافزایش یافته است و احتما وصول ۴۲ هزار میلیارد تومان در بودجه وجود دارد.

وی گفت: وابستگی بودجه به نفت کاهش یافت و قیمت نفت ۴۰ دلار پیش بینی شد و درآمدهای حاصل از مازاد قیمت نفت در حوزه عمران وتملک دارایی هزینه می شود.

وی گفت: پیشنهاد مجلس این است که کسانیکه بالای ۲.۵ میلیون تومان درآمد دارند از لیست یارانه بگیرها حذف شوند ولی دولت تمایل چندانی در این زمینه ندارند و دولت پیشنهاد مشخصی برای یارانه ها ارائه نکرده است.

کد N716099

وبگردی