آفتاب
آمانو:

مذاکرات هسته ای ایران به مرحله حساسی رسیده است

مذاکرات هسته ای ایران به مرحله حساسی رسیده است

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 به مرحله حساسی رسیده خواستار افزایش اقدامات تهران برای رسیدن به توافق هسته ای شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «يوکيو آمانو» مديرکل آژانس بين المللی انرژی اتمی، گفت که مذاکرات بين ايران و آژانس به مقطع حساسی رسيده و ایران می بايست با افزایش همکاری، بيدرنگ درخصوص جنبه های کليدی برنامه هسته ايش توضيحات لازم را ارائه کند.

آمانو  پس از دیدار با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در مصاحبه با خبرگزاری رويترز گفت که ايران می بايست مذاکرات با آژانس بين المللی انرژی اتمی را تسریع کند.

مديرکل آژانس در خصوص ديدار خود با وزير امور خارجه ايران گفت: در ديدار با محمد جواد ظريف توافق کرديم مذاکرات سطح بالا بين دو طرف تسريع شود. ما در مقطع بسيار حساس هستيم. در نتيجه می بايست تلاش های خود را برای شفاف سازی مسايل باقيمانده گذشته تسريع کنيم تا بتوانيم خود را برای مسايل آينده آماده کنيم.

به گفته آمانو آژانس خواهان شفاف سازی در خصوص ابعاد نظامی احتمالی فعاليت های هسته ای ايران و همچنين بازرسی های سر زده از تاسيسات اعلام نشده اتمی است.

مديرکل آژانس بين المللی انرژی اتمی در ادامه گفت: ايران می بایست اقداماتی را که با آنها موافقت کرده، اجرا کند. شفاف سازی در خصوص ابعاد نظامی احتمالی و همچنين اجرای پروتکل الحاقی و فراتر از ان، بسيار اساسی است. به هيچ وجه اين بازرسی ها نامحدود نيستند و اين يک فرايند نامحدود نيست. با همکاری کامل يا معقول ايران ما می توانيم در یک دوره زمانی مشخص مساله را روشن کنيم.

کد N715995

وبگردی