آفتاب
پورمختار خبر داد:

میانجیگری کمیسیون اصل نود در اختلاف بانک مرکزی و بانک‌های خصوصی

میانجیگری کمیسیون اصل نود در اختلاف بانک مرکزی و بانک‌های خصوصی

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از میانجیگری این کمیسیون در اختلاف بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار با بانک‌های خصوصی بر سر اساسنامه بانکها خبر داد.

 محمدعلی پورمختار در گفتگو با خبرنگار مهر از جلسه کمیسیون اصل نود با بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار و نمایندگان بانکهای خصوصی خبر داد.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: اساسنامه بانکها از طریق بانک مرکزی تهیه شده و شورای پول واعتبار آن را تصویب کرده تا بانکهای خصوصی آن را اجرا کنند.

وی ادامه داد: برخی بانکهای خصوصی به این اساسنامه معترض و معتقد بودند بانکها باید خود اساسنامه را پیشنهاد دهند و پس از آن شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی به تصویب برسانند.

پورمختار با بیان اینکه بحثهای مفصلی در این خصوص در کمیسیون اصل نود صورت گرفت، اظهار داشت: در کمیسیون هم شکل کار را بررسی کردیم که آیا این روش تصویب اساسنامه منطبق بر قانون است یا خیر، و هم محتوای اساسنامه را مورد بررسی قرار دادیم که آیا مغایرتی با فعالیت بانکهای خصوصی جهت عملیات پولی و بانکی دارد یا نه.

وی گفت: ایراداتی مطرح شد که مقرر شد بانک مرکزی بخشی از آن را اصلاح کند.

پورمختار با تاکید بر اینکه بانک مرکزی حق نظارت بر اقدامات بانکها را دارد تا جلوی سوء استفاده گرفته شود، گفت: باید اختیارات بانکها و صاحبان سهام هم حفظ شود.

رئیس کمیسیون اصل نود اظهار داشت: یکی از معترضان به اساسنامه بانکها، شرکت سهام عدالت بود که سهام خوبی در چند بانک دارد، اما بر اساس اساسنامه بانکها اشخاص حقوقی نمیتوانند عضو هیات مدیره بانکها باشند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با اجرای اصلاحات مورد نظر بانکها، مشکل و اختلاف حل شود.

کد N715881

وبگردی