آفتاب

سخنان ضد و نقیض بایدن در مورد تحریم های آمریکا علیه روسیه

سخنان ضد و نقیض بایدن در مورد تحریم های آمریکا علیه روسیه

معاون اول اوباما با این ادعا که هدف از اعمال تحریم ها تضعیف اقتصاد روسیه نیست، خواستار عدم مداخله این کشور در اوکراین و یا تحمل پیامدهای تحریم شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «جو بایدن» معاون اول «باراک اوباما» در مورد پیامدهای مداخله روسیه در اوکراین هشدار داد. وی که امروز شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ سخن می گفت تاکید کرد هدف آمریکا از اعمال تحریم های ضدروسی، تضعیف اقتصاد این کشور نیست.

وی با این حال به «ولادیمیر پوتین» هشدار داد در مورد خروج نیروهای نظامی روسیه از مرزهای اوکراین و یا وخامت وضعیت اقتصادی کشورش یکی را انتخاب کند. معاون اول رئیس جمهوری آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود گفت واشنگتن به تلاش های خود برای حل مسالمت آمیز بحران اوکراین ادامه می دهد.

وی با بیان این که اوکراین حق دفاع از خود را دارد خطاب به روسیه گفت این کشور نمی تواند هر کاری که خواست در منطقه انجام دهد. بایدن با اشاره به پیشنهاد سال گذشته اتحادیه اروپا به مسکو برای از سرگیری مناسبات با غرب مدعی شد کرملین همچنان با جامعه جهانی زاویه دارد و راه دیگری را انتخاب کرده است.

بایدن در ادامه یادآور شد آمریکا و اتحادیه اروپا در موضوع اوکراین متفق القول هستند و از این کشور حمایت می کنند. به ادعای این مقام آمریکایی تحولات منطقه ناشی از سیاست های «ولادیمیر پوتین» است.

کد N715820

وبگردی