آفتاب

پور ابراهیمی: متخلفان اقتصادی مفسد فی الارض هستند/ به نظارت بانک مرکزی اتنقاد جدی دارم

پور ابراهیمی: متخلفان اقتصادی مفسد فی الارض هستند/ به نظارت بانک مرکزی اتنقاد جدی دارم

ایسنا نوشت:

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای پول و اعتبار گفت: مجازات مفسدان اقتصادی مانند کسانی است که در خارج از کشور علیه نظام اسلامی اخلال ایجاد می کنند و متخلفان اقتصادی در دوره جهاد اقتصادی مفسد فی الارض هستند.

محمدرضا پورابراهیمی در نشست هم اندیشی اقتصاد مقاومتی در حوزه پولی و بانکی در کرمان گفت: یکی از انتقادات جدی بنده به نظارت بانک مرکزی است که یکی از موارد مربوط به نظارت بر موسسات اعتباری است و در موردی بعد از فعالیت دو ساله موسسه ای، بانک مرکزی اعلام می کند که مجوز فعالیت نداشته است.

او گفت: به اعتقاد بنده 25 درصد از تجمیع منابع ما در شبکه های غیررسمی نظام بانکی در قالب انواع صندوق های اعتباری شکل می گیرد در حالی که قانون بازار متشکل پولی را نوشته ایم که این موارد جمع شود و اگر بانک مرکزی و نیروی انتظامی به جد عمل نکند، جمع نمی شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فساد های مالی 3 و 12 هزار میلیاردی در کشور گفت: اگر جلوی این جریان ها را نگیریم، وضعیت آینده کشور مشخص نخواهد بود، لذا با احیای هیئت انتظامی بانک ها پرونده چند بانک را در دستور کار قرار داده ایم و قطعا سخت ترین مجازات ها را در نظر می گیریم.

او گفت: کسی که در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم ها در کشور جرات کرده دست به فساد اقتصادی زده، باید علاوه بر مجازات جرم اقتصادی، به عنوان اخلال در اعتماد عمومی به نظام جمهوری اسلامی نیز مجازات شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مجازات این افراد مانند کسانی است که در خارج از کشور علیه نظام اسلامی اخلال ایجاد می کنند و متخلفان اقتصادی (در دوره جهاد اقتصادی) مفسد فی الارض هستند.

 


23231

 

کد N715689

وبگردی