آفتاب

انتقاد یک سناتور از برنامه توقف فعالیت 95 راکتور آمریکایی

انتقاد یک سناتور از برنامه توقف فعالیت 95 راکتور آمریکایی

یکی از سناتورهای آمریکایی ضمن انتقاد از گزارش اخیر اندیشکده مطالعات استراتژیک و بین‌المللی، مبنی بر لزوم توقف فعالیت 25 راکتور از 95 راکتور هسته‌ای کنونی آمریکا تا سال 2020، آمریکای بدون انرژی هسته‌ای را یک تهدید جدی برای اقتصاد و زندگی مردم آمریکا دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) و به نقل از پایگاه خبری ورلد نوکلیر نیوز، لامار الکساندر، سناتور ایالت تنسی، آمریکا و ژاپن را با یکدیگر مقایسه کرد و اظهار کرد: ژاپن که از نظر شاخص‌ها و شرایط اقتصادی به آمریکا نزدیک است، بروز حادثه نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما و توقف فعالیت همه 48 راکتورهسته‌ای‌ ژاپن باعث افزایش سرسام‌آور هزینه واردات منابع فسیلی برای تولید انرژی و نیز افزایش 56 درصدی هزینه انرژی برای مردم این کشور صنعتی شده است.

این سناتور آمریکایی هم‌چنین تصمیم آلمان پس از فاجعه فوکوشیما برای وابستگی نداشتن به انرژی هسته‌ای تا سال 2025 را یک سیاست غلط و عجولانه در حوزه انرژی دانست.

او ادامه داد: دولت آلمان قصد دارد تا افزایش هزینه‌های ناشی از افزایش واردات منابع انرژی مثل گاز مایع و زغال سنگ برای جبران کاهش تولید انرژی در نبود انرژی هسته‌ای را با کاهش یارانه‌های انرژی و گران‌تر کردن انرژی بر دوش مردم بیاندازد.

این سناتورآمریکایی امارات متحده عربی را کشوری دانست که می تواند به دیگران بفهماند انرژی هسته‌ای چه اهمیتی دارد و اظهار کرد: این کشور ساخت 4 راکتور هسته‌ای را آغاز کرده است که به این کشور امکان می‌دهد ظرف 12 سال آینده، 25 درصد از انرژی مورد نیاز این کشور تامین شود.

انتهای پیام

کد N715627

وبگردی