آفتاب

افزایش چشم‌گیر رزمایش‌های کره شمالی با استفاده از سلاح‌های شیمیایی

افزایش چشم‌گیر رزمایش‌های کره شمالی با استفاده از سلاح‌های شیمیایی

منابع اطلاعاتی در کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی برگزاری مانورهای نظامی با استفاده از جنگ‌افزارهای شیمیایی و بیولوژیکی خود را افزایش داده و در سال گذشته میلادی دست کم 12 مانور از این دست در ابعاد گسترده برگزار کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کره شمالی ذخیره‌ای بالغ بر 5 هزار تن از مواد شیمیایی برای ساخت سلاح‌های شیمیایی دارد و با استفاده از این ذخیره می‌تواند همه جمعیت کره جنوبی را از بین ببرد.

یک مقام بلندپایه دولت کره جنوبی به روزنامه چوسان ایلبو گفت: ارتش کره شمالی پیش‌تر تنها رزمایش‌های کوچکی در فصل تابستان با استفاده از سلاح‌های شیمیایی برگزار می‌کرد اما اکنون در سراسر سال رزمایش‌های گسترده‌ای از این دست برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که این مساله می‌تواند یک تهدید واقعی برای کره جنوبی باشد.

یکی از افسران ارتش کره جنوبی نیز به این روزنامه گفت: آشکار است که در کره شمالی رزمایش‌های تهاجمی که در آن‌ها حمله شیمیایی برنامه‌ریزی می‌شود، برگزار می‌شوند.

این درحالی است که براساس گزارش‌ها همزمان با این رزمایش‌ها برخی تمرین‌های نظامی تهاجمی دیگر شامل تمرین نفوذ به ساحل و تمرین عبور از رودخانه با استفاده از واحدهای مهندسی نیز برگزار شده‌ است.

افزایش تدارکات کره شمالی برای حمله با سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی حتی باعث نگرانی نیرو‌های آمریکا شده و به دنبال این گزارش‌ها نیروهای آمریکایی نیز تجهیزات محافظتی در مقابل حملات شیمیایی در میان سربازان خود در کره جنوبی توزیع کرده‌اند.

سال گذشته میلادی پایگاه اینترنتی « north38» وابسته به موسسه آمریکا- کره در آموزشکده مطالعات بین‌الملل پیشرفته جان هاپکینز در گزارشی عنوان کرد: کره شمالی بخش زیادی از منابع خود را صرف تولید سلاح‌های شیمیایی می‌کند. در این گزارش که مبتنی بر شهادت‌های سربازان فراری از کره شمالی بود، ادعا شده که این کشور می‌تواند 4 هزار و 500 تن مواد شیمیایی در هر سال تولید کند و ظرفیت افزایش این تولید به 12 هزار تن در سال در صورت بروز جنگ را دارد. از جمله مواد شیمیایی تولیدی حکومت کره شمالی هیدروژن سیانید،‌ فوسژن، سارین، تابون، کلورین و برخی مواد خانواده گاز خردل هستند.

انتهای پیام

کد N715590

وبگردی