آفتاب

صورت حساب 10 میلیون پوندی برای نگهبانی از آسانژ

صورت حساب 10 میلیون پوندی برای نگهبانی از آسانژ

مالیات دهندگان انگلیسی برای پاسبانی از سفارت اکوادور که موسس ویکی لیکس در آن پناه گرفته است، بیش از 10 میلیون پوند در این دو سال و نیم پرداخته کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، یک گروه سه نفره از پلیس‌های لندن به صورت 24 ساعته از سفارت اکوادور که جولیان آسانژ، موسس وب سایت افشاگر ویکی لیکس در آن پناه گرفته حفاظت می‌کنند.

دولت انگلیس به دنبال استرداد این مرد به سوئد به اتهام تجاوز جنسی است و حکم دستگیری اروپایی نیز برای وی صادر شده که در صورت خروجش از ساختمان سفارت بلافاصله به اجرا در می‌آید.

آخرین تخمین مربوط به هزینه‌ نگهبانی 24 ساعته از سفارت اکوادور به اکتبر 2014 باز می‌گردد که مبلغ 9 میلیون پوند اعلام شد، از آن زمان تاکنون این مبلغ یک میلیون پوند افزایش داشته است.

براساس تخمین‌ها، برای 959 روزی که آسانژ در ساختمان اکوادور بوده هر روز مبلغ 10 هزار و 500 پوند صرف شده است.

استفان گرین هال، معاون شهردار لندن در امور سیاستگذاری و جرایم گفت: این یک مبلغ هنگفت است. ما نیازمند یک راه حل دیپلماتیک هستیم اما درحال حاضر این مالیات دهندگان هستند که این صورت حساب را می‌پردازند.

نیک کلگ، معاون نخست وزیر انگلیس نیز در این باره گفت: آیا نباید از اینکه از پول مالیات دهندگان این هزینه‌ها صرف می‌شود ناراحت باشیم؟ چنین شرایطی برای دولت سوئد هم ناراحت کننده است. سوئد کشوری کاملا دموکراتیک است که سیستم قضایی قابل احترامی دارد. آسانژ باید به سوئد برود و با عدالت رو به رو شود.

آسانژ 43 ساله در این باره گفت: سوئد برخی از رفتارهای حقوقی و قانونی گوآنتانامو را به کار گرفته است. بازداشت‌های بی‌اندازه بدون اتهام.

اظهارنظرهای آسانژ پس از آن مطرح شد که دبیر اجرایی امور حقوقی انگلیس گفته بود هر کس تا زمانی که متهم است احتمالا به صورت نامحدود در بازداشت به سر می‌برد.

انتهای پیام

کد N715589

وبگردی