آفتاب
مرکل:

امنیت اروپا را با همراهی و نه رویارویی با روسیه می‌خواهیم

امنیت اروپا را با همراهی و نه رویارویی با روسیه می‌خواهیم

صدراعظم آلمان بار دیگر اعلام کرد اتحادیه اروپا به دنبال همکاری با روسیه برای حل بحران اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اشپیگل، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان امروز شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ سخنرانی کرد. وی در این سخنان که ساعاتی پس از دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه اظهار شد، تاکید کرد اتحادیه اروپا به دنبال رویارویی با مسکو نیست.

مرکل گفت: ما امنیت اروپا را با همراهی روسیه و نه رویارویی با این کشور می خواهیم. وی با بیان این که هیچ کس در اروپا به دنبال اختلاف و دودستگی نیست یادآور شد گروه مذاکره کننده آلمان-فرانسه انتظار پیشرفت سریع در وضعیت بحرانی اوکراین را دارد. صدراعظم آلمان در عین حال به این که گفتگوهای اخیر این گروه با روسیه و اوکراین تضمینی برای موفقیت ندارد، اذعان کرد.

مرکل و رئیس جمهوری فرانسه شب گذشته طی گفتگو با پوتین بر لزوم اجرای مفاد توافق صلح مینسک که پنج ماه پیش به امضای طرفین درگیر اوکراین رسید، تاکید کردند. به گفته صدراعظم آلمان اجرای این توافقنامه مهمترین گام برای حل بحران خواهد بود.

این در حالی است که آتش بس توافق شده در مینسک تا کنون بارها از سوی طرفین نقض شده است. تنها در درگیری های 24 ساعت اخیر در شرق اوکراین 5 نظامی ارتش این کشور کشته و 26 نفر از آنها مجروح شده اند.

کد N715509

وبگردی