آفتاب
رئیس کل دادگستری استان تهران:

تمامی قوانین جاری مملکت را باید محترم شمرد

تمامی قوانین جاری مملکت را باید محترم شمرد

در مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان تهران، رئیس جدید دادگستری شهرستان اسلامشهر معرفی شد.

در مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان تهران، رئیس جدید دادگستری شهرستان اسلامشهر معرفی شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامحسین اسماعیلی ضمن تبریک دهه مبارک فجر و با آرزوی توفیق برای کلیه خدمتگزاران به نظام به ویژه مقام عظمای ولایت که در دوران قبل از پیروزی انقلاب، دوش به دوش حضرت امام راحل مبارزه می کردند و در زمان حیات امام در سنگرهای مختلف به اداء وظیفه پرداختند و بعد از رحلت امام (ره) نیز کشتی انقلاب را در برابر موج های سهمگین حفظ و آن را به سوی ساحل روشنایی هدایت ورهبری می فرمایند، اظهار کرد: دادرسی اسلامی امروز از برکات ارزشمند انقلاب است و این انقلاب مطابق با آموزه های دینی قبل از آنکه برای ایجاد حکومت باشد، در جهت نفی نظام سلطه به رهبری حضرت امام (ره) شکل گرفته است، البته فلسفه حکومت و اعتقادات توحیدی ما بر مبنای لا اله الا الله است که ابتدا می بایست زمین را از لوث وجود طواغیت پاک و سپس وحدانیت را جایگزین آن نمود، امام (ره) نهضت خود را با این هدف آغاز کرد و امروز روش ما نیز باید بر همین طریق استوار گردد و مراقب باشیم که از مسیر حق منحرف نشویم.

وی ادامه داد: با مطالعه تاریخ انقلاب اسلامی می توان دریافت که نهضت امام (ره) با تصویب قانون کاپیتولاسیون آغاز شد. قانونی که مطابق با آن امتیازات خاص قضایی برای اتباع بیگانه در کشور در نظر گرفته می شد و در واقع قضاوت کنسولی باید به جای قضاوت های حکومتی در ایران برقرار می گردید و این امر عارضه عجیبی نیز به دنبال داشت و آن اینکه بدینوسیله مسیری باز می شد تا اگر هر متجاوزی حتی ایرانی، جنایتی در کشور مرتکب شود و خود را به یک کشور خارجی نسبت دهد، مطابق با قانون فوق مصون از تعقیب قضایی بماند، متاسفانه این موضوع امروزه نیز مصادیقی دارد که یک نفر ایرانی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی که از جمله جرائم سنگین در کشورهای مختلف جهان به شمار می رود، دستگیر می شود سپس یک کشور خارجی به بهانه تابعیت مضاعف این فرد، از او حمایت می نماید و این همان سلطه جوئی و امتیازگیری است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: اما امام (ره) در برابر این حادثه تلخ و تاسف بار با شهامت ایستاد و به شیوه های مختلف آگاه سازی نمود؛ لذا به خوبی پیداست که وجهه مبارزانی امام (ره) بر مبنای نبرد با طاغوت و اسرائیل به عنوان مصداق سلطه شکل گرفته و البته آرمان و هدف والای ایشان برای خدا، اسلام و ایجاد حکومت اسلامی و اجرای احکام نورانی آن بوده است و در این راه تنها به خدا و مردم خداجوی تکیه داشت و به همه آموختند که فقط از این طریق می توان در مبارزه با طاغوت و طاغوتیان پیروز شد و همان روش مبارزاتی که حکومتی حضرت امام، امروز هم باید چراغ راه همه مسئولین نظام باشد. به هر حال خدای را شاکریم که امروز بحمدالله انقلاب اسلامی به مرحله بلوغ رسیده و آن نهال نو پا به درختی تنومند و استوار تبدیل شده و با هدایت های پیامبر گونه رهبر عزیزمان توان ایستادگی در برابر هر تندبادی را دارد.

اسماعیلی در ادامه سخنان خود با بیان حدیثی از امیر مومنان علی (ع) با این مضمون که خداوند حقوق مردم و بندگانش را بر حقوق خود مقدم داشته یا به عبارت دیگر حقوق مردم مقدمه ای برای ایفای حقوق الهی است و کسی که به حقوق بندگان خدا همت گمارد از این مسیر به اداء حقوق الهی نیز موفق خواهد شد، افزود: اگر ما در رابطه با مردم که صاحبان اصلی این انقلاب به شمار می روند به وظیفه خود عمل کرده و حقوق آن ها را رعایت نماییم مسیر عبودیت خداوندی را طی نموده و موفق به جلب رضایت حق تعالی خواهیم شد. پس بیاییم مردم را بندگان خداوند بدانیم و برای وصف عبودیت، شأن و ارزش قائل باشیم و به حقوق مردم احترام بگذاریم؛ چرا که تمامی مراجعیت به دستگاه قضا جملگی بندگان خدا هستند چه شاکی به متشاکی، چه خواهان و چه خوانده، آزاد یا زندانی ... فرقی نمی کند در این رابطه لازم است ابتدا حقوق آن ها را خوب بشناسیم و سپس در جهت رعایت آن با تمام قدرت تلاش کنیم. در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، حقوق مردم از سوی تمامی کارگزاران باید رعایت شود لیکن این موضوع در خصوص قضات به نحو ویژه ظهور و بروز پیدا می کند.

رییس دادگستری استان تهران بیان کرد: در اینجا به همه مردم، مدیران، همکاران قضایی و اداری توصیه می کنم که حقوق یکدیگر و مردم و جامعه را به خوبی بشناسیم و آن را مراعات نمائیم که اگر این امر تحقق یابد دیگر شاهد این همه پرونده در دستگاه قضا نخواهیم بود. البته ضرورت دارد تمامی حقوق مردم مورد شناسایی قرار گیرد و نه بخشی از آن ،‌یعنی حقوقی که در شرع مقدس و قوانین کشورمان به آن ها تصریح گردیده است و از طرف دیگر بایستی همه قوانین رعایت شود و نه بخشی از آن. همچنانکه ، مجوزی برای ارتکاب گناهان صغیره نداریم و لازم است از هر گناهی چه صغیره و چه کبیره پرهیز گردد،‌باید تمامی قوانین جاری مملکت را محترم شمرد و نسبت به اجرای آن همت گمارد.

این گزارش در خاتمه حاکی است: در پایان مراسم که حجت الاسلام و المسلمین یزدانی معاون قضایی رئیس کل و ضیائی مدیر حفاظت و اطلاعات نیز حضور داشتند، با اهداء هدایایی از زحمات سامخانیانی تقدیر و تشکر بعمل آمده و کمیلی مقدم با دریافت ابلاغ قضایی از دست رئیس کل دادگستری استان تهران رسماً به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان اسلامشهر معرفی و به آغاز به کار کرد.

انتهای پیام

کد N715290

وبگردی