آفتاب

نگرانی سنا از احتمال ورود ناو هواپیمابر آمریکایی به آب‌های چین

نگرانی سنا از احتمال ورود ناو هواپیمابر آمریکایی به آب‌های چین

رئیس کمیته سرویس‌های مسلحانه سنا در نامه‌ای از پنتاگون خواست، مانع سفر ناو هواپیمابر "نیمیتز" نیروی دریایی آمریکا به چین بشود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، سناتور جان مک‌کین، رئیس کمیته سرویس‌های مسلحانه سنا در نامه‌ای خطاب به چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا و رابرت وورک، معاونش گفت: ناو هواپیمابر یو إس إس نیمیتز یکی از پیچیده‌ترین و کشنده‌ترین جنگ افزارها در تاریخ جهان است از این رو پذیرش دعوت پکن برای فرستادن این ناو به آبهای منطقه‌ای چین، اشتباهی سمبلیک و سیاسی برای نیروی دریایی خواهد بود.

وی افزود: اعزام چنین کشتی‌هایی به چین به عنوان نمایش احترام بین‌المللی به این کشور و نیروی دریایی آن با رفتارهای تهاجمی اخیر پکن در دریای چین شرقی و دریای چین جنوبی همخوانی ندارد.

من معتقدم که این اقدام باعث سوءتفاهم متحدان و شرکای ما در این منطقه از جمله ژاپن، فیلیپین، تایوان و ویتنام می‌شود که خواستار رهبری آمریکا در مقابل ادعاهای منطقه‌ای چین هستند.

استیو وارن، سخنگوی پنتاگون در این باره گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای سفر ناو هواپیمابر یو إس إس نیمیتز به چین در سال‌جاری میلادی نداریم.

انتهای پیام

کد N715252

وبگردی