آفتاب
/انسجام داخلی؛ پاسخ به تحریم‌ها/

نماینده خوی: باید از اقتصاد سیاست‌زده گذشته فاصله بگیریم

نماینده خوی: باید از اقتصاد سیاست‌زده گذشته فاصله بگیریم

یک عضو صنایع و معادن مجلس گفت: اقتصاد ایران طی دولت‌های نهم و دهم دچار شعارزدگی و سیاست‌زدگی مفرطی شده از این رو باید اقتصاد کشور از سیاست‌زدگی استقلال پیدا کند.

موید حسینی صدر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: مردم سال‌هاست که به عقلانیت سیاسی رسیده‌اند و مسائل بنیادین کشور را از اختلافات سلیقه‌ای و دعواهای سیاسی جریان‌ها مجزا می‌دانند.

این عضو صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: نمونه این موضوع حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن است. در این راهپیمایی مردم هر سال پرشورتر و باشکوه‌تر از سال قبل حضور می‌یابند، البته این حضور به معنای رضایت از وضعیت اداره کشور نیست، مردم نسبت به آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی همچنان وفادارند.

وی افزود: در کشورهای اطراف ما به ویژه عراق، افغانستان و پاکستان درگیری، جنگ، خونریزی و اغتشاشات فراواتی اتفاق می‌افتد ولی جمهوری اسلامی ایران تنها کشور امن منطقه است، این مسأله از دید دوست و دشمن مخفی نمانده است.

این عضو فراکسیون اصول‌گرایان رهروان ولایت با اشاره به وضعیت داخلی و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، گفت: در شرایطی که از هر سو تحت فشار قرار داریم منتقدان سیاسی دولت نباید بهانه به دست معاندان و مخالفان نظام بدهند. منتقدان دولت در نقدهایشان باید مسائل و منابع ملی را در نظر بگیرند و از موضع اعتدال و انصاف خارج نشوند.

حسینی صدر با تأکید بر این‌که در دولت یازدهم با سیاست و با برنامه کشور را اداره می‌کند، گفت: شرایط امنیتی، سیاسی و اجتماعی کشور شرایط پایداری دارد؛ اما در حوزه اقتصادی دچار بی‌ثباتی هستیم. امیدوارم به برنامه‌هایی که دولت به اجرا درآورده است به زودی این شرایط ناپایدار را پشت سر بگذاریم تا در حوزه اقتصاد نیز به آرامش و آراستگی و انسجام دست بیابیم.

نماینده مردم خوی اقتصاد مقاومتی را سیاستی زیربنایی و قابل اجرا در شرایط تحریم و غیرتحریم دانست و افزود: اقتصاد ایران طی سال‌های گذشته شعارزدگی و سیاست‌زدگی گسترده‌ای را شاهد بوده است. امروز وقت آن است که اقتصاد ایران از سیاست مستقل شود و اقتصاد مقاومتی سیاستی فرازمانی است. به معنای دیگر حتی اگر موفق شویم شرایط تحریم را به طور کامل از بین ببریم و با کل دنیا صلح کنیم باز باید اقتصاد مقاومتی را با قوت ادامه دهیم. اتکا به این اقتصاد حرکتی تکاملی و خوداتکا است.

این عضو صنایع و معادن مجلس در پیشنهادی خواستار تصویب برنامه تدوین و تصویب برنامه ششم توسعه مبتنی بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شد.

انتهای پیام

کد N714916

وبگردی