آفتاب

ارزیابی مسئولان اطلاعاتی آمریکا از بوکوحرام

ارزیابی مسئولان اطلاعاتی آمریکا از بوکوحرام

مسئولان اطلاعاتی آمریکا اعضای اصلی بوکوحرام را حدود 4 تا 6 هزار تن ارزیابی و تاکید کردند که این گروه نمی‌تواند تهدیدی جدی برای میادین نفتی نیجریه باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا پس از ارزیابی گروه تندرو بوکوحرام که از حدود پنج سال پیش، عملیات آدم ربایی و قتل را به شکل گسترده در نیجریه و برخی کشورهای همسایه آن آغاز کرده اعلام کرد: اعضای اصلی این گروه حدود 4 تا 6 هزار تن است و به نظر نمی‌رسد این گروه بتواند تهدید بزرگی برای حوزه‌های نفتی نیجریه باشد.

یکی از مسئولان اطلاعاتی آمریکا که خواستند نامشان فاش نشود در این باره گفت: سطح مهارت نظامی اعضای بوکوحرام برای ما مشخص نیست و به همین دلیل برآورد توانایی واقعی آنها نیز مشکل است.

به نظر می‌رسد که نگرانی از شورشی‌های بوکوحرام یکی از دلایل اصلی افزایش حمایت‌های سیاسی از محمد بخاری، رهبر مخالفان نیجریه در انتخابات ریاست جمهوری است که 14 فوریه برگزار خواهد شد.

بسیاری از مردم نیجریه بر این باورند که بخاری به عنوان یک نظامی کهنه کار، توان تقویت ارتش برای مقابله با شورشی‌ها را دارد و چه بسا به عنوان یک مسلمان بتواند بخشی از تفکرات دینی بوکوحرام را اصلاح کند.

انتهای پیام

کد N714852

وبگردی