آفتاب

چین امنیت پایدار و جامع در جهان را خواستار شد

چین امنیت پایدار و جامع در جهان را خواستار شد

یک مقام ارشد چین طی سخنرانی در کنفرانس مونیخ خواستار ایجاد امنیت مشترک، جامع و پایدار در جهان شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، "یانگ جیئچی"، یکی از نمایندگان شورای دولتی چین در مراسم افتتاح پنجاه و یکمین کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: در 70 سال گذشته، جهان به طور کلی صلح را حفظ کرده و پیشرفت چشمگیری در تحولات انسانی داشته است.

وی افزود: از سوی دیگر باید متوجه باشیم که احیای اقتصاد جهان همچنان کند و بی‌رونق، آشوب و ناآرامی در برخی مناطق رو به تشدید وچالش‌های جهانی و تهدیدهای تروریستی نیز به شدت روبه افزایش است.

این مقام ادامه داد: چین یکی از اعضای مسئول جامعه بین‌الملل و نیروی وفادار برای حفظ صلح جهانی و ارتقاء توسعه مشترک محسوب می‌شود و پکن خواستار نمونه‌ای از امنیت مشترک، جامع، یاری بخش، مداوم و جهانی است.

یانگ جیئچی گفت: ما نیازمند ارتقاء امنیت مشترک هستیم. هر کشوری به طور کل حق حضور برابر در امور امنیتی و مسئولیت حفظ امنیت در منطقه خود و سراسر جهان را دارد. ما باید امنیت جامع را ارتقا بخشیم. ما باید یک استراتژی چند جانبه را اتخاذ کرده، کنترل امنیت جهانی را توسعه بخشیده و به صورت مشترک به چالش‌های امنیتی که پیش روی بشریت قرار دارد، رسیدگی کنیم.

این مقام ادامه داد: ما باید امنیت یاری بخش را دنبال کنیم. تمامی کشورها باید نمونه جدیدی از رسیدگی به چالش‌های امنیتی از طریق همکاری را به وجود آورند تا صلح و امنیت را از طریق همکاری ارتقاء بخشند.

وی تاکید کرد: ما باید امنیت مداوم را دنبال کنیم. ما باید سخت تلاش کنیم تا زندگی مردم را بهبود بخشنده، فاصله طبقاتی بین ضعیف و غنی را کم کرده، رشد مشترک تمامی کشورها را ارتقاء بخشیده و نسبت به امنیت پایدار از طریق تحولات مداوم اطمیمنان به دست آوریم.

یانگ جیئچی ضمن ابراز تمایل چین برای ادامه همکاری‌ها با تمامی کشورها برای ساخت هرچه بهتر صلح پایدار و رشد مشترک جهان گفت: سرنوشت چین به طرز تفکیک ناپذیری به سرنوشت جهان مرتبط است.

انتهای پیام

کد N714642

وبگردی