آفتاب

مرگ گروگان آمریکایی در هاله ایی از ابهام/ داعش تایید کرد، آمریکا تایید نکرد

مرگ گروگان آمریکایی در هاله ایی از ابهام/ داعش تایید کرد، آمریکا تایید نکرد

بامداد امروز رسانه های عربی در خبری فوری اعلام کردند که گروه تروریستی داعش مدعی شده است که یک گروگان دیگر آمریکایی کشته شده است اما این بار از سوی نیروهای ائتلاف.

 

 

 

 

به گزارش خبر آنلاین شبکه خبری یورونیوز اعلام کرد: گروه تروریستی داعش روز جمعه مدعی شدند که در حمله هوایی هواپیماهای اردن به ساختمانی در رقه مقر این گروه، یک زن گروگان آمریکایی کشته شده است.

داعش نام این زن را کایلا مولر اعلام کرده که برای فعالیت های بشر دوستانه در سوریه به سر می برد و در سال ۲۰۱۳ ربوده شد.

سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا می گوید: «ما بشدت درباره گزارش هایی که در ساعات اخیر منتشر شده نگران هستیم. در حال حاضر ما هیچ گونه شواهدی برای اثبات ادعای داعش نداریم اما بدیهی است که اطلاعات موجود را بررسی خواهیم کرد.»

تصاویر منتشر شده ساختمانی را نشان می دهد که توسط جت های اردنی مورد هدف قرار گرفته و داعش می گوید محل نگهداری گروگان آمریکا بوده است.

 

داعش از کشته شدن گروگان آمریکایی در حملات ائتلاف خبر داد


اما خبرگزاری ایسنا در گزارشی به نقل از المصری الیوم گفت این حملات تنها از سوی اردن نبوده است و مسول آن ائتلاف ضد داعش است.

داعش در بیانیه‌ای اعلام کرد: ائتلاف صلیبی جنایتکار پایگاهی را در خارج شهر الرقه هدف قرار داد و این حملات بیش از یک ساعت به طول انجامید تا اینکه برای ما مشخص شد زن آمریکایی اسیر شده در این حملات کشته شده است.

اعضای داعش تصاویری از جسد این گروگان منتشر نکرده و تنها عکس‌هایی از ساختمان‌های ویران شده را منتشر کردند و در زیر یکی از این تصاویر نوشتند: «این ساختمانی است که اسیر آمریکایی در زیر آن دفن شده است.»

این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد نمی‌توان گزارش‌هایی در مورد کشته شدن این گروگان آمریکایی را تایید کرد.

شواهدی درباره مرگ گروگان آمریکایی داعش در دست نیست


همچنین در این رابطه وب سایت شکبه خبری بی بی سی فارسی گفت: 'شواهدی درباره مرگ گروگان آمریکایی داعش در دست نیست'


کاخ سفید می گوید شواهدی در دست نیست که نشان دهد یک شهروند آمریکایی اسیر گروه تروریستی داعش در بمباران نیروهای ائتلاف کشته شده باشد.

داعش روز جمعه اعلام کرد که در پی حمله هوایی اردن به مواضع این گروه در شهر رقه در سوریه، یک گروگان آمریکایی به نام کایلا جین مولر کشته شده است.

گروه داعش در بیانیه خود تنها تصویر یک ساختمان ویران شده را منتشر کرده و گفته که جسد گروگان آمریکایی زیر آوار مدفون است.

اردن که در قالب عملیات نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا مواضع این گروه تروریستی را بمباران می‌کند انتشار بیانیه داعش را "تبلیغاتی جنایتکارانه" می‌داند.

خانواده کایلا مولر، امدادگر ۲۶ ساله آمریکایی که در تابستان سال ۲۰۱۳ در سوریه ناپدید شد، با صدور بیانیه ای از رسانه ها خواسته اند تا از انتشار یک طرفه ادعای گروه داعش مبنی بر کشته شدن فرزندشان خویشتن‌داری نشان دهند.

در بیانیه پدر و مادر این دختر آمریکایی آمده است که دخترشان دو سال قبل و هنگامی که از یک بیمارستان پزشکان بدون مرز در شهر حلب خارج می‌شد به دست افرادی ناشناس ربوده شده است.

در بیانیه گروه تروریستی داعش ، هیچ تصویری از خانم مولر ارایه نشده و تاکنون منابع مستقل، ادعای داعش مبنی بر مرگ این شهروند آمریکایی را تایید نکرده اند.
در صورت تایید مرگ کایلا مولر، او چهارمین شهروند آمریکایی خواهد بود که در زمان اسارت در دست داعش کشته می‌شود.

برنادت میهن سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا با ابراز نگرانی از انتشار چنین گزارش هایی گفته است هنوز شواهدی دال بر تایید ادعای داعش در دست نیست.

یک مقام دولت اردن نیز با رد ادعای گروه داعش مبنی بر مرگ خانم مولر، چنین گزارش‌هایی را "تبلیغاتی جنایتکارانه" توصیف کرد.

ناصر جوده وزیر خارجه اردن در توئیتر خود نوشته است ادعای داعش، "نیرنگی کهنه است که تروریست‌ها دهه هاست به کار می‌برند: اینکه گروگان‌ها و اسرا در جریان بمباران هوایی به عنوان سپر انسانی کشته می‌شوند."

پیشتر در روز پنجشنبه نیروی هوایی اردن اعلام کرد شهر رقه پایگاه این گروه تروریستی، را بمباران کرده و دهها عضو داعش کشته شده اند.

خانواده خانم مولر گفته اند دخترشان از سال ۲۰۰۹ که فارغ التحصیل شد خود را وقف کمک به افراد نیازمند در کشورهای مختلف از جمله در هند، اسرائیل و سرزمین‌های فلسطینی کرده بود.

به گفته پدر و مادر کایلا مولر، دخترشان در اواخر سال ۲۰۱۲ و تحت تاثیر شرایط بحرانی پناهجویان سوری تصمیم گرفت تا با رفتن به مرز ترکیه و سوریه، به یاری آوارگان بپردازد.

گروه داعش تاکنون شماری از شهروندان سوری و کشورهای دیگر را که در گروگان داشته با اشکالی فجیع کشته است از جمله دو روزنامه نگار و یک امدادگر آمریکایی، دو امدادگر بریتانیایی، دو ژاپنی، و یک خلبان اردنی.

پس از آنکه گروه داعش معاذ الکساسبه خلبان اردنی اسیر خود را زنده در آتش سوزاند و فیلم آن را منتشر کرد اردن اعلام کرد که عملیاتش علیه  گروه تروریستی  را شدت می‌بخشد.

26149

کد N714514

وبگردی