آفتاب
سناتور مک کین:

ایران در مذاکرات هسته ای ذره ای عقب نشینی نکرده است

ایران در مذاکرات هسته ای ذره ای عقب نشینی نکرده است

رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 اذعان کرد که جمهوری اسلامی در این گفتگوها حتی یک ذره هم عقب نشینی نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «سناتور جان مک کین» در مصاحبه با روزنامه «اسرائیل هیوم» با استقبال از برنامه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، برای سفر به واشنگتن و ایراد سخنرانی در کنگره آمریکا، به موضوع هسته ای ایران پرداخت و گفت: هم اکنون ایرانی ها در یک طرف ایستاده اند و ما در طرف دیگر. 

وی همچنین به افزایش قدرت ایران در خاورمیانه اشاره کرد و گفت: ایرانی ها در لبنان، سوریه، عراق و اکنون در یمن پیشرفت کرده اند. ایران اکنون در همه جای خاورمیانه حضور دارد. 

وی در مورد مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 نیز گفت: ما پیش از این ابعاد این مذاکرات را فاش کرده ایم که این مسئله قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را بی اثر می کند. ناامیدی آمریکا از دستیابی به توافق، واضح است و من مطمئنم که ایرانی ها این استیصال را حس می کنند. 

مک کین درمورد روابط واشنگتن و تل آویو و همچنین تنش های موجود میان نتانیاهو و باراک اوباما، نیز افزود: شکی نیست که روابط آمریکا و اسرائیل نه فقط بین رئیس جمهوری ما و نخست وزیر آنها، بلکه بین دو طرف بدتر از هر زمانی است.

وی همچنین درمورد دعوت از نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره آمریکا گفت: بسیار خوشحالم که نتانیاهو با سخنرانی در کنگره، اعضای این نهاد و مردم آمریکا را از آنچه موافقت واشنگتن با یک توافق بسیار بد با طرف ایرانی است، مطلع می کند.

کد N714499

وبگردی