آفتاب
آسوشیتدپرس گزارش داد:

اوباما به دنبال مجوز کنگره برای جنگ جدید است

اوباما به دنبال مجوز کنگره برای جنگ جدید است

یک رسانه غربی با اشاره به برنامه های نظامی آمریکا برای سال جاری میلادی از تصمیم باراک اوباما برای درخواست از کنگره به منظور صدور مجوز برای انجام جنگی جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا طی روزهای آینده از کنگره برای به کارگیری جدید نظامیان آمریکایی علیه داعش درخواست مجوز خواهد کرد. 

یکی از مقامات کاخ سفید این موضوع را تایید کرده اما یکی از جمهوریخواهان ارشد حاضر در کنگره که آسوشیتدپرس اشاره ای به نام وی نکرده اعلام کرد که صدور این مجوز کار آسانی نخواهد بود و اوباما برای آغاز جنگی جدید باید موافقت کنگره و مردم آمریکا را جلب کند. 

از سوی دیگر «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید نیز از رایزنی دولت آمریکا با دموکرات ها و جمهوریخواهان برای صدور این مجوز خبر داد. 

آمریکا در سال گذشته میلادی با ایجاد ائتلاف ضد داعش حملات خود علیه داعش در عراق و سوریه را آغاز کرد اما این حملات تا این لحظه نتایج مناسبی را دربر نداشته است. 

این خبر در حالی اعلام می شود که دیروز جمعه استراتژی تازه امنیت ملی آمریکا برای دو سال آینده توسط کاخ سفید رونمایی شد. در این استراتژی تازه تاکید شده که آمریکا همچنان باید رهبری جنگ با تروریسم را عهده‌ دار باشد، اما هشدار داده شده که این کشور نباید بیش از حد خود را در کشورهای دیگر درگیر کند.

باراک اوباما در بیانیه‌ ای که همراه با این سند منتشر شده، گفته است که آمریکا از موضع قدرت رهبری خواهد کرد. اما این بدان معنا نیست که این کشور باید تلاش کند تا مسیر اتفاقات جهان را تعیین کند.

اوباما اعلام کرده است که آنچه آمریکا به آن نیاز دارد صبوری استراتژیک و ثبات قدم است و نمی‌ توان همه چیز را از طریق قوای نظامی حل کرد.

کد N714450

وبگردی