آفتاب

بیانیه حزب جوانان ایران اسلامی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی

بیانیه حزب جوانان ایران اسلامی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی

حزب جوانان ایران اسلامی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، از عموم مردم برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن ماه دعوت کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

22 بهمن ماه یاد آور واقعه مهم بیداری ملتی آزادی خواه و ظلم ستیز است که با پیروی از رهبری آگاه و حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) و تکیه بر وحدت، زمینه سازحاکمیت مردم بر سرنوشت خویش گردیده و لزوم پاسداشت و تداوم دستاوردهای ارزشمند و آرمان های مهم انقلاب اسلامی وظیفه همگان است.انقلابی که به برکت ایمان مردم و حضور آگاهانه آنان و خون شهدایی که در این راه تقدیم کردند، صبورانه و آرام در مقابل توفان های سهمگین سی و شش سال گذشته مقاومت کرده و تنومند تر و توانمندتر از گذشته مسیر موفقیت خود را در عرصه های داخلی و بین المللی طی می نماید و ملت سرافراز ایران با همه فراز و نشیب هایی که در طول این سال ها پشت سر گذاشته است همچنان جهت تحقق و نهادینه کردن اهداف و آرمان های بلند ملت و انقلاب اسلامی که در شعار جامع و گویای استقلال، آزادی جمهوری اسلامی متجلی می باشد آماده ی ایثار و فداکاری اند؛ همانگونه که در طول این سال ها در پاسداشت از اهداف و مطالبات خود در مقاطع مختلف در مقابل تمامی برنامه‌های مخالفان و معاندان هر یک از ارکان استقلال آزادی و جمهوری اسلامی ایستادگی وحماسه آفرینی کرده و پیام قیام و انقلاب خود را در داخل و خارج رساتر از گذشته یاد آور شده است و برای آن هزینه ی سنگینی پرداخته است که البته اجر این ایستادگی و مقاومت نزد خداوند متعال محفوظ و دارای پاداش و نتیجه می باشد.

امروز نیز در آغاز سی وهفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی معتقدیم برای موفقیت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی توجه به نکات زیر ضروری می باشد:1- توجه به جلوه های جمهوریت نظام بر اساس اصل ششم قانون اساسی که اداره امور کشور را با اتکا به آراء عمومی می داند موجب تحکیم رابطه مردم با نظام شده و بر این اساس می بایست ساز وکارهای تسهیل و تقویت حضور و مشارکت مردم در صحنه های مختلف از جمله عرصه سیاسی کشور خصوصا امر انتخابات فراهم و پیش بینی شود.2- در شرایطی که دشمنان با طراحی های مختلف درصدد افزایش فشارهای منطقه ای و بین المللی علیه جمهوری اسلامی هستند، می بایست از فرصت های مختلف از جمله برنامه های بزرگداشت دهه پیروزی انقلاب به عنوان عامل و ابزاری برای تحکیم وحدت همه نیروهای وفادار به نظام و انقلاب و قانون اساسی استفاده نمود3- در انتخابات اخیر ریاست جمهوری، دولتی مردمی با شعار تدبیر و امید بر مصدر امور قرار گرفته است و توانسته است با وجود مشکلات عظیم اقتصادی و نابسامانی های داخلی و فشارهای خارجی، فضایی آرام و عقلانی را در کشور ایجاد کند.در این بین مهمترین ماموریت دولت در بعد خارجی حل و فصل موضوع هسته ای ایران و پایان بخشیدن به تحریم های ظالمانه و ناعادلانه علیه کشور می باشد. آن چه در این بین ضرورت دارد حمایت از دیپلماسی دولت در جهت حفظ منافع ملی کشور می باشد و در شرایط کنونی هرگونه اقدامی که با مقاصد جناحی و در جهت تضعیف دولت و تیم مذاکره کننده صورت گیرد در آینده از نظر مردم نابخشودنی خواهد بود

4- بهبود وضع معیشتی مردم و حل و فصل مشکلات اقتصادی کشور که در 8 سال گذشته تشدید گردیده بود، از اولویت های مهم دولت در زمینه داخلی می باشد. ملتی که با اعتماد به نظام سابقه‌ای روشن و قابل دفاع در کارنامه خود به جای گذاشته و همچنان وفادار و ثابت قدم اماده دفاع از نظام و ایران اسلامی است شایستگی وضع معیشتی بهتری را دارد و این امر جز تعامل و همکاری قوای سه گانه محقق نخواهد شد

5- روی کار آمدن دولت یازدهم موجب تغییر فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در کشور شد. رییس جمهور محترم بارها بر «پایبندی» خود به «عهدی» که با مردم بسته اند تاکید کرده اند. خروج از فضای نامطلوب گذشته نیازمند اقدام و عمل موثرتر مسولان و وزرای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دولت است تا فارغ از فشارهای منتقدان و مخالفان در جهت تحقق مطالبات مردم در انتخابات سال 1392 حرکت نمایند.

6- جمهوری اسلامی ایران که در عرصه بین المللی در گذشته موضوع گفت‌وگوی تمدن ها و در دوره جدید مبارزه با افراط گری و خشونت را مطرح و با استقبال جامعه جهانی روبرو شده است از ظرفیت بالایی برای ایفای نقش در ابعاد گوناگون در منطقه و جهان برخوردار است. ارائه چهره رحمانی از اسلام همواره یکی از وجوه متمایز میان جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورهای منطقه بوده است و در شرایط کنونی که گروه هایی متحجر و تروریست به نام اسلام بهانه به دست دشمنان اسلام می دهند باید با رویکردی فعال و مبتکر از ظرفیت فرهنگی، دینی و تمدنی خود برای ارائه اسلام واقعی همانگونه که رهبر معظم انقلاب در نامه خود به جوانان اروپایی و آمریکایی اشاره داشتند، بهره گیرد.

7- اصلاح طلبی نه یک تفکر خاص سیاسی، بلکه ضرورتی حیاتی برای پویایی و حرکت معطوف به آینده است. اصلاحات و اعتدال لازم و ملزوم یکدیگرند و تلاقی آنها نوید بخش آینده ای روشن برای کشور می باشد. همچنین اصلاح طلبان به عنوان یک جریان مهم و ریشه دار، یکی از توفیقات خود را وفاداری به نظام، انقلاب و آرمان های امام راحل می دانند. اندیشه اصلاح طلبی در پی تقویت نظام است و سایر تفکرات و جریان های سیاسی را برای پویایی فضای سیاسی کشور و تداوم آزادی و رعایت اصول مردم سالاری به رسمیت شناخته و آنان را به گفت‌وگو، تعامل و همکاری در کنار رقابت و دوری از جریان های افراطی که تنها تلاش آنها دو قطبی و متصلب کردن جامعه و فضای حاکم بر آن است، دعوت می‌کند.

حزب جوانان ایران اسلامی با ادای احترام به پیامبر صلح و رحمت حضرت محمد مصطفی (ص)، وتجدید بیعت با آرمان های حضرت امام(ره)، ایام پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشته و از عموم مردم برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن ماه دعوت بعمل می آورد.

انتهای پیام

کد N714415

وبگردی