آفتاب

تولید خودروی برقی جدید جنرال موتورز در میشیگان

تولید خودروی برقی جدید جنرال موتورز در میشیگان

جنرال موتورز قصد دارد تولید خودروی برقی 30 هزار دلاری جدید شورولت بولت را در اکتبر سال 2016 در یک کارخانه خودروسازی کوچک در دیترویت آغاز کند.

به گزارش ایسنا، منابع آگاه به رویترز گفتند با وجود تبلیغات سنگینی که هنگام رونمایی این خودرو در نمایشگاه دیترویت انجام گرفت، جنرال موتورز هدف تولید نسبتا اندک 25 تا 30 هزار دستگاه را برای بولت در نظر گرفته است.

جنرال موتورز سال گذشته 18 هزار و 800 دستگاه خودروی دو گانه سوز شورولت ولت را فروخت. ولت که قیمت پایه آن حدود 35 هزار دلار است، از موتور بنزینی کوچکی برای افزایش برد خود استفاده می‌کند.

بولت قرار است از اوایل سال 2017 روانه بازار شود و با هر شارژ کامل می‌تواند بیش از 200 مایل مسافت طی کند. این مدل رقیب مدل 3 تسلا موتورز و نیسان لیف به شمار می‌رود.

بولت و یک مدل دیگر متعلق به برند اوپل جنرال موتورز در کارخانه این شرکت در اوریون تون شیپ مونتاژ خواهند شد. این کارخانه اکنون شورولت سونیک و بوئیک ورانو را تولید می‌کند و به دلیل کاهش قیمت بنزین که باعث کمتر شدن فروش خودروهای کوچک شده، پایین ظرفیتش فعالیت می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، بولت بر اساس پلتفرم خودروی کوچک گامای جنرال موتورز طراحی شده و همین پلتفرم برای نسل جدید سونیک که قرار است اواخر سال 2016 رونمایی شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
کد N714411

وبگردی