آفتاب

مختومه شدن 91 درصد پرونده‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح کردستان

مختومه شدن 91 درصد پرونده‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح کردستان

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کردستان از رسیدگی و مختومه شدن 91 درصد پرونده‌های ورودی به این سازمان خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عزیزالله نظری عدم آگاهی و اطلاع افراد از قوانین و مقررات را یکی از دلایل وقوع جرم دانست و گفت: از سال گذشته تاکنون 26 هزار و 372 نفر ساعت کلاس آموزشی در یگان‌های نظامی و انتظامی استان برگزار شده، ولی این میزان با توجه نیروهای موجود در استان، مطلوب نیست و باید آن را ارتقاء بدهیم.

وی بر گزارش تمام جرایم توسط یگان‌ها به دستگاه قضایی تاکید کرد و گفت: عاملی که می‌تواند موفقیت برنامه‌های پیشگیری را تضمین کند، گزارش دقیق جرایم است؛ لذا فرماندهان و قسمت‌های نظارتی به این اصل مهم توجه داشته باشند که نباید از باب دلسوزی جرمی را گزارش ننمایند.

این مقام قضایی با بیان این که پیشگیری از وقوع جرم یک موضوع کاملاً فراقوه‌ای و علمی است، تصریح کرد: برای شناسایی عوامل وقوع جرم و آسیب‌های ناشی از آن باید کارشناسان و صاحب نظران دستگاه‌های مختلف وارد عمل شده و همکاری کنند.

رئیس سازمان قضایی استان کردستان به نقش امر به معروف و نهی از منکر در پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت: ما نباید از نقش محوری دین و اجرای امر به معروف و نهی از منکر غافل شویم و عملکرد دفاتر نمایندگی ولی فقیه و عقیدتی و سیاسی در یگان‌ها در این زمینه بسیار مهم است.

انتهای پیام

کد N714400

وبگردی