آفتاب

"دیفن باخیا" دور از دسترس کودکان قرار گیرد ‌

"دیفن باخیا" دور از دسترس کودکان قرار گیرد ‌

یک کارشناس گیاهان زینتی اظهار کرد: دیفن باخیا، دور از دسترس کودکان قرار گیرد.

مریم حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه زنجان، گفت: دیفن باخیا به دلیل سمی بودن بهتر است از دسترس کودکان دور نگه داشته شود.

وی ادامه داد: دیفن باخیا با نام علمی Dieffen babachia از خانواده Araceae است که اسم فارسی آن سم‌برگ است که اشاره به سمی بودن شیره گیاه دارد. شیره گیاه باعث سوزش و بی‎حسی دهان و گلو می‌شود و حتی تارهای صوتی را فلج می‌‎کند، بنابراین نباید در دسترس کودکان قرار گیرد.

این کارشناس افزود: این گیاه به نور متوسط، گرمای زیاد، خاک مرطوب، رطوبت هوای 70 تا 90 درصد، خاک قلیایی تا کمی اسیدی احتیاج دارد.

حیدری تصریح کرد: در آبیاری این گیاه باید از آب سبک و بدون املاح استفاده شود. تابستان هفته‌ای دو بار و در زمستان هفته‌ای یک‌ بار آبیاری شود. این گیاه به آبیاری بیش ‌از اندازه حساس است.

وی خاطرنشان کرد: اگر برگ‌ها زرد شود و زیر برگ‎ها تار عنکبوت باشد عامل کنه است که برای درمان بهتر است هر دو هفته یک‌ بار با کنه‌کش سم‌پاشی شود. اگر برگ‎های گیاه خشک شود و بریزد به خاطر آب‌ و هوای گرم و خشک است، گیاه را باید به محل خنک‎تری انتقال داد و غبارپاشی کرد.

این کارشناس ادامه داد: اگر برگ‎ها رنگ‌پریده هستند و به سفیدی متمایل‌اند، دو دلیل دارد یا نور خیلی زیاد است یا احتیاج به کوددهی دارد و اگر برگ‎های پایینی زرد شده و لکه‌های قهوه‌ای را در حاشیه برگ دیده می‎شود، آبیاری بیش ‌از اندازه است. اجازه دهید سطح گلدان خشک شود و بعد آبیاری صورت بگیرد، اگر برگ‎ها رنگ‌پریده می‌شوند و می‌ریزند، نشانه سردی هواست.

وی در خصوص روش‎های تکثیر افزود: تکثیر این گیاه به‌ وسیله قلمه انتهایی ساقه به طول 10 الی 12 سانتی‌متر از اواسط بهار تا اوایل تابستان انجام می‌شود.

انتهای پیام

کد N714288

وبگردی