آفتاب

گلریزان ویژه فجر زمینه آزادی 60 زندانی‌غیرعمد اردبیلی را فراهم‌ کرد

گلریزان ویژه فجر زمینه آزادی 60 زندانی‌غیرعمد اردبیلی را فراهم‌ کرد

مراسم گلریزان ویژه ایام‌الله فجر زمینه آزادی 60 زندانی غیرعمد و غیرکلاهبرداری استان اردبیل را فراهم کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در آستانه سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور جمعی از خیرین و معتمدین، رئیس کل دادگستری، معاون قضایی، مدیرکل زندان‌ها و مدیران بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان واجد شرایط ستاد دیه «جشن آزاد سازی زندانیان نیازمند» برگزار شد.

مراد فتحی مدیرکل زندان‌ها و عضو هیات مدیره ستاد دیه شعبه استان اردبیل در ابتدای این برنامه معنوی ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر تقارن جشن آزادسازی زندانیان با این ایام را حرکتی سنجیده برشمرد و گفت: ستاد دیه خود از موالید مبارک و پر خیر انقلاب اسلامی بوده که توسط شهید بزرگوار سیداسدالله لاجوردی که از جمله سرآمدان انقلاب و از زندان کشیده‌گان رژیم ستم‌شاهی بودند، تأسیس و در ادامه مسئولیت خودشان در نظام مقدش جمهوری اسلامی به دستگیری از زندانیان آبرومند جرائم غیرعمد پرداخت و همچنان با قوت به این کار خود ادامه می‌دهد.

وی زندانیان را نیازمند توجه جدی از سوی جامعه دانست و افزود: زندانیانی که بدهکار هستند نه بزهکار توجه ویژه آحاد اقشار جامعه به‌خصوص خیرین محترم را می‌طلبد و اگر همتی همگانی با بسترسازی فرهنگی رخ دهد ان‌شاءالله روزی فرا خواهد رسید که شاهد هیچ زندانی بدهکار در جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری در زندان‌ها نباشیم.

در ادامه مسعود انزابی مدیرعامل ستاددیه شعبه استان با تشکر از حمایت‌های ستاد دیه کشور، اعضای هیئت مدیره ستاد دیه استان، کمیته امداد امام (ره) و همه خیرین و شکات فهیم پرونده‌ها گفت: با همت همه دست‌اندرکاران امروز شاهد آزادسازی ۶۰ تن از زندانیان جرایم مالی غیر کلاهبرداری و دیه غیرعمد هستیم که در اثر یک اتفاق ناخواسته راهی زندان شده و در ادامه به دلیل عدم پشتوانه مادی مناسب در حبس به سرمی‌بردند.

وی ادامه داد: از میان زندانیان آزاد شده ۶ نفر محکوم به پرداخت دیه ناشی از تصادفات رانندگی، ۴۴ نفر مربوط به محکومان مالی غیرکلاهبرداری و ۱۰ نفر نیز از محکومان مهریه هستند که با همت مردمی از زندان‌های استان آزاد خواهند شد.

انزابی میزان بدهی این تعداد از زندانیان را 32 میلیارد و 940 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: با همت نیکوکاران و ریش‌سفیدان به میزان ۹6 میلیارد از سوی شکات گذشت رضایتمندانه اخذ شده و مابقی از سوی نقدینگی محکومین، بانک‌های عامل و ستاد دیه کشور و کمک‌های خیرین (ستاد دیه استان) تأمین شده است.

انزابی گفت: تعداد ۷۵ فقره پرونده در ستاد دیه مورد بررسی قرار گرفته است که امیدواریم تا پایان سال جاری با کمک خیرین، مسئولان کشوری و استانی شاهد آزادی این افراد باشیم.

در این جشن مردمی حجت‌الاسلام قاصدی رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امنای ستاد دیه شعبه استان اردبیل نیز طی سخنان کوتاهی به برکات نظام اسلامی در شانیت بخشیدن به انسان اشاره کرده و گفت: این گرفتاری‌هایی است که به طور اتفاقی برای همه ما نیز ممکن است پیش بیاید، خوب است ضمن اینکه این مسائل از سوی همه شهروندان جدی گرفته شود در خصوص دستگیری از گرفتاران این موضوع نیز همت و مشارکت صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه هیچ انسانی از گردش روزگار خبر ندارد، گفت: در حقیقت انفاق در راه خدا و رفع گرفتاری مسلمانان سرمایه‌گذاری اخروی است، نه اینکه فکر کنیم مال ما با بذل آن از دست می‌رود.

با اشاره به آیات قرآن کریم و احادیثی از ائمه هدی علیهم السلام، افزود: بهترین توشه برای آخرت احسان به مردم است، به‌خصوص افرادی که در یک حادثه غیرعمد اینچنین گرفتار شده و آبروی خود و خانواده‌هایشان در معرض خطر قرار گرفته است.

انتهای پیام

کد N714244

وبگردی