آفتاب

انتقاد شدید جان مک‌کین از موضع آلمان در بحران اوکراین

انتقاد شدید جان مک‌کین از موضع آلمان در بحران اوکراین

سناتور آمریکایی جان مک‌کین گفت، مخالفت صدراعظم آلمان با ارسال تسلیحات به اوکراین وی را به یاد خط مشی سیاسی دهه 30 میلادی می‌اندازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سناتور "جان مک‌کین"، رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا از مواضع صدراعظم آلمان در بحران اوکراین به شدت انتقاد کرد. وی مخالفت مرکل با ارسال تسلیحات به اوکراین را با سیاست مماشات در برابر آلمان نازی در جنگ دوم جهانی مقایسه کرد و گفت: موضع خانم مرکل مرا به یاد خط مشی سیاسی دهه 30 میلادی می‌اندازد.

به گزارش شبکه دویچه‌وله، مک‌کین در گفت‌وگو با شبکه دوم تلویزیون سراسری آلمان تاکید کرد که از رویکرد اروپا در بحران اوکراین سرخورده شده و افزود: هرچند انتظار دیگری هم نداشتم.

مشروح این مصاحبه قرار است یکشنبه عصر از شبکه تلویزیون سراسری آلمان پخش شود. مک‌کین در بخشی از این گفت‌وگو عنوان کرد: وقتی آدم به رویکرد دولت آلمان در اوکراین نگاه می‌کند، به نظرش می‌رسد یا اطلاعی از اوضاع ندارند و یا این‌که قلع و قمع شدن مردم اوکراین برایشان مهم نیست.

مک‌کین خطاب به صدراعظم آلمان پرسید: چه تعداد آدم باید در اوکراین کشته شوند تا تصمیم بگیریم کمک‌شان کنیم تا از خودشان دفاع کنند؟

سخنان مک‌کین در حالی اعلام شده است که بحث ارسال تسلیحات آمریکا به اوکراین همچنان در ایالات متحده مطرح است. مک‌کین از جمله حامیان این اقدام است. وزیر خارجه امریکا نیز گفت که اوباما به زودی در این مورد تصمیم خواهد گرفت. رئیس جمهور آمریکا تاکنون با تامین تسلیحاتی ارتش اوکراین مخالفت کرده است.

انتهای پیام

کد N714185

وبگردی