آفتاب
یک استاد حوزه:

فرهنگسازی ازدواج آسان به پویایی جامعه کمک می‌کند

فرهنگسازی ازدواج آسان به پویایی جامعه کمک می‌کند

یک استاد حوزه علمیه قم گفت: نباید از مسائل و مشکلات ازدواج جوانان غافل شد، با برنامه‌ریزی و فرهنگسازی رواج ازدواج آسان باید به پویایی و نشاط جوانان جامعه کمک کنیم.

یک استاد حوزه علمیه قم گفت: نباید از مسائل و مشکلات ازدواج جوانان غافل شد، با برنامه‌ریزی و فرهنگسازی رواج ازدواج آسان باید به پویایی و نشاط جوانان جامعه کمک کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام علی ظهیری در جمع نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران بر اهمیت پیگیری مسائل و مشکلات معیشت و ازدواج جوانان تاکید کرد و افزود: اگر فرهنگسازی به سمت ازدواج‌های آسان و آگاهانه سوق داده شود قطعاً بسیاری از مشکلات موجود از میان می‌رود.

وی با تأکید بر آیات و روایات اسلامی در زمینه ازدواج گفت: قرآن و روایات هیچ‌ گاه تنها به ازدواج توصیه ندارند بلکه والدین و دولتمردان را موظف به انجام وظیفه پیرامون برطرف کردن مشکلات آن می‌کنند.

این استاد اخلاق حوزه علمیه قم بیان کرد: وقتی جوانان به سن ازدواج می‌رسند، والدین وظیفه دارند در طوفان غرایز، زمینه و بسترهای ازدواج را آماده کنند تا عفت عمومی به واسطه فقدان زمینه‌های ازدواج لکه‌دار نشود.

این محقق و پژوهشگر حوزه علوم و معارف اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به سوء استفاده دشمنان از شبهات اشاره کرد و گفت: در جریان وجود شبهات، دشمن با طراحی‌های خود نسل جوان و افکار آنها را نشانه گرفته که باید در این زمینه به آگاه بخشی و روشنگری بپردازیم.

وی ادامه داد: اگر در مناطق محروم نیز فرصت‌های معنوی خوبی ایجاد شود بسیاری از چالش‌ها و مشکلات از میان خواهد رفت چون مردم تشنه درک حقیقت هستند و وظیفه ما انتقال حقایق به همه مردم است.

ظهیری در ادامه با بیان این‌که «عاشقان امام زمان (عج) باید همواره مهیای ظهور باشند» گفت: یکی از فلسفه‌های مشخص نبودن زمان ظهور حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) همواره منتظر و مهیای ظهور بودن منتظران است.

وی با تاکید بر این‌که «امامان معصوم (ع) که خود سرچشمه علم هستند نیز مجاز به پرده برداشتن از وقت ظهور نیستند» بیان کرد: مشخص نبودن زمان ظهور چندین ثمره برای ما دارد که نخستین ثمره آن این است که ما خود را به ظهور نزدیک ببینیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که «امروز 5 هزار شبکه ماهواره‌ای در دنیا فعالیت می‌کنند» اظهار کرد: بیش از یک هزار و 400 شبکه ماهواره‌ای به صورت شبانه‌روزی علیه فرهنگ اهل بیت (ع) و مهدویت در حال فعالیت هستند و به شبهه‌ افکنی در مورد حضرت و ظهور ایشان می‌پردازند.

وی با اشاره به این‌که «متأسفانه برخی از جوانان به دلیل عدم آگاهی و شناخت مناسب مورد تأثیر این شبهات قرار می‌گیرند» گفت: جوانان به ویژه کسانی که به مسجد مقدس جمکران و یا حرم کریمه اهل بیت (ع) مشرف می‌شوند باید شبهاتی که برایشان پیش می‌آید را از افراد آگاه بپرسند و شبهه پیش آمده را برطرف کنند.

انتهای پیام

کد N714184

وبگردی