آفتاب

واکنش شورای امنیت به بیانیه قانون اساسی یمن وکارشکنی شورای همکاری

واکنش شورای امنیت به بیانیه قانون اساسی یمن وکارشکنی شورای همکاری

همزمان با تاکید شورای امنیت بر از سرگیری مذاکرات میان گروههای سیاسی یمنی با نظارت نماینده سازمان ملل گمانه زنیهایی درباره خروج سفرای برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از یمن مطرح شده است.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری یمنی خبر، به دنبال صدور بیانیه قانون اساسی یمن توسط کمیته های انقلابی این کشور بر ای حل بحران یمن، شورای امنیت درخصوص انحلال پارلمان در این کشور ابراز نگرانی و اعلام کرد که در صورت از سر گرفته نشدن مذاکراتی که توسط نماینده سازمان ملل در امور یمن رهبری می شود، این شورا اقدامات دیگری را اتخاذ خواهد کرد.

از سوی دیگر برخی منابع عربی اعلام کردند که احتمالاتی درخصوص فراخواندن سفرای برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در یمن از سوی مقامات این کشورها وجود دارد.

این در حالی است که با صدور بیانیه قانون اساسی در یمن که به عنوان راهکاری برای حل بحران در این کشور محسوب می شود، برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و همپیمان اصلی آنها یعنی آمریکا دست به کار شکنی زده و با این اقدام مخالفت کردند.

شایان ذکر است کمیته های انقلابی یمن در نشست شب گذشته که در کاخ ریاست جمهوری یمن در صنعا برگزار شد، با صدور بیانیه قانون اساسی از انحلال پارلمان این کشور خبر دادند.

بر این اساس، با انحلال پارلمان یمن، شورای ملی انتقالی با حضور 551 عضو جایگزین آن خواهد شد و به مدت دو سال به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

کد N714134

وبگردی