آفتاب

وزیرسابق اطلاعات: بهزاد نبودی باآمریکا مذاکره کرد وما سال ها ضربه خوردیم/دوستداران غرب،دل مریض دارند

وزیرسابق اطلاعات: بهزاد نبودی باآمریکا مذاکره کرد وما سال ها ضربه خوردیم/دوستداران غرب،دل مریض دارند

نسیم آنلاین نوشت:

مصلحی گفت: کسانی که در دوستی با غرب شتاب می‌کنند دلهای مریضی دارند.

وزیر سابق اطلاعات گفت: سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و اسرائیل فتنه ۸۸ را مدیریت کردند.برخی هنوز به دنبال حل مسائل داخلی از طریق غرب هستند.

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی در مراسم جشن دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم در مسجد چهارمردان برگزار شد به تبیین مسأله ولایت مداری در اسلام پرداخته و گفت: امام خمینی(ره) مسیر انقلاب را طراحی کرد و با به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی مسأله ولایت‌مداری در ایران پایه‌ریزی شد، این انقلاب الهی مسیر تکامل جهان اسلام را به سوی بالا حرکت می‌دهد؛ بعد از امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی با مدیریتی حکیمانه و با بصیرت این انقلاب را به پیش می‌برند.


وزیر سابق اطلاعات با اشاره به این که در اسلام ولایت‌مداری به صورت سلبی و ایجابی بیان می‌شود، گفت: اسلام مسائل کلیدی و اساسی خود را به صورت سلبی و ایجابی مطرح می‌کند به عنوان مثال در مسأله توحید که کلمه« لا اله الا الله» نماد آن است خداوند می‌فرماید نخست انسان باید هر خدایی غیر از الله را کنار بگذارد سپس وجود پروردگار یکتا را اثبات کند، در مسأله ولایت‌مداری نیز نفی و اثبات وجود دارد.


او سوره مائده را سوره‌ای حکومتی خواند و گفت: در آیه 51 این سوره خداوند می‌فرماید ای کسانی که ایمان آورده‌اید، ولایت‌مدار یهود و نصارا نباشید؛ باید بدانیم که قوم یهود در دوره‌های گوناگون چه بلاهایی بر سر جامعه جهانی و اسلام آورده است و یهود در تمام جنگ‌های مقابل پیامبر به غیر از بدر و احد نقش داشته است و یکی از مسائل مورد نیاز امروز مطالعه تحلیلی 100 سال نخست اسلام است، باید دید که یهود چه کارهایی برای از بین بردن اسلام انجام داده است.

او با اشاره به جنگ نرم یهود در زمان حیات و بعد از رحلت رسول اکرم(ص)، گفت: بعد از بی‌نتیجه بودن جنگ سخت در برابر پیامبر اسلام، یهود بررسی کرد که بعد از رحلت پیامبر به وسیله چه کسانی می‌تواند اسلام را نابود کند، در نهایت به این نتیجه رسید که به وسیله بنی امیه به اسلام ضربه بزند؛ در تمام حالات و احوالات حکومت معاویه یهود نقشی کلیدی داشت، معاویه با دین به جنگ دین آمده بود.

حجت‌الاسلام مصلحی با اشاره به برنامه‌ریزی یهود درباره انقلاب اسلامی، گفت: آیا یهود که انقلاب اسلامی ایران را تهدیدی بزرگ برای خود می‌داند، تاکنون بررسی نکرده که چه کسانی می‌توانند نقش بنی امیه را برای او در جامعه ایفا کنند، به یقین یهود این بررس‌ ها را انجام داده است و این که دیده می‌شود برخی پناهنده به کشورهای غربی شدند یا در داخل کشور ریزش‌هایی انجام می گیرد، یهود برای این مسائل برنامه‌ریزی کرده است؛ بنابراین باید درباره نقشه و حیله‌های یهود هوشیار بود.


وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اهداف امام خمینی(ره) از تشکیل انقلاب اسلامی، گفت: ایشان از تشکیل انقلاب سه هدف را دنبال می‌کردند، تشکیل حکومت اسلامی در ایران، بیداری مسلمانان جهان و زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) اهداف امام را تشکیل می‌دهند.

او با بیان این که ریزش در کشور باید عادی‌سازی شود، گفت: در مسیر حرکت انقلاب به صورت طبیعی و یقینی ریزش‌هایی صورت می‌گیرد که این مسأله در زمان تمام انبیا وجود داشته است؛ شیطان در صراط مستقیم انقلاب کمین کرده است و اگر فردی با وجود داشتن سابقه‌های درخشان در انقلاب کم آورد و ریزش کرد جامعه نباید وحشت کند، اگر عادی‌سازی صورت نگیرد مردم از ادامه دادن مسیر انقلاب و اسلام واهمه خواهند داشت؛ حق نباید با افراد سنجیده شود.

او با بیان این که در فتنه 88 بسیاری با توجیهات گوناگون از ادامه مسیر بازماندند، ادامه داد: جامعه باید به جایی برسد که اگر ریزشی مشاهده کرد به راحتی از کنار آن عبور کرده و مسیر انقلابی خود را دامه دهد.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به این که فتنه 88 را سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و اسرائیل مدیریت می‌کردند، گفت: نخستین کار سرویس‌ها اطلاعاتی دشمن، به ویژه انگلیس این است که به سراغ نخبگان می‌روند؛ در دوران وزارت اطلاعات بنده قرار بود یکی از دیپلمات‌ها با سفیر انگلیس دیدار کند، من به او پیام دادم که این دیدار به صلاح نیست اما او در جواب گفت ما کار خودمان را انجام می دهیم شما کار خودتان را بکنید.

او استفاده از اراذل و اوباش را از دیگر ترفندهای سرویس‌های اطلاعاتی دشمن دانسته و عنوان کرد: انگلیس در این زمینه موفقیت‌هایی را در کشورهای هند، پاکستان، عربستان و دیگر کشورهای خاشیه خلیج فارس کسب کرده است و البته سرویس اطلاعاتی آمریکا نمی‌تواند در حد و اندازه سرویس اطلاعاتی انگلیس عمل کند، از همین رو تمامی مسائل مربوط به کشورهای اسلامی از سوی سرویس اطلاعاتی انگلیس پیگیری می‌شود.

او به معضل داعش اشاره کرد و گفت: افراد داعش زمانی در شمال عراق به دنبال تشکیل حکومت اسلامی بودند اما آمریکا آنان را دستگیر کرد و تحویل انگلیس داد، داعش زیر نظر انگلیس تربیت شده است.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به مسأله بیداری اسلامی در جهان اسلام گفت: بعد از شکل‌گیری انقلاب علمای دنیای اسلام به خودشان آمدند که افراد فاسق و نالایق نمی‌توانند حکومت کنند؛ متأسفانه برخی در داخل کشور نسبت به مسأله بیداری اسلامی بی‌تفاوت هستند و زمانی فیلمی در هالیوود به نام خلیفه دوم ساخته شد، بعد از اکران گسترده این فیلم در شبکه‌های ماهواره‌ای، داعش به وجود آمد که ابوبکر البغدادی با ظاهر و رفتار نشان داده شده در فیلم خلیفه دوم ظاهر شد؛ از آنجایی که مردم مسلمان به دنبال مبارزه با اسرائیل و آمریکا بودند تصور کردند که گروهک داعش حرکتی در این راستا انجام داده است، از همین رو به آن پیوستند که بعد از متوجه شدن نسبت به پوچی داعش آن را ترک کردند.

حجت‌الاسلام مصلحی ادامه داد: هر اندازه رهبر معظم انقلاب فریاد می‌زند که مسائل کشور باید با تکیه بر درون حل شود، برخی هنوز می‌گویند که غرب باید مسائل ایران را حل کند؛ در 35 سال گذشته از عمر انقلاب شاهد بی نتیجه بودن مذاکرات بودیم.

او با اشاره به مذاکره بهزاد نبوی با غرب بعد از صدور قطعنامه گفت: نبوی بعد از پذیرش قطعنامه با آمریکا مذاکره کرده و در این مذاکرات مسأله تابعیت را مطرح کرد، به سبب مسأله تابعیت اگر کسی که با ایران مشکل داشته باشد و در آمریکا 4 سال اقامت کند، بعد از شکایت در دادگاه آمریکا و صدور رأی به سود آن شخص، از دارایی‌های بلوکه شده ایران به او داده می‌شود؛ سال‌ها ایران از همین مذاکره ضربه می‌خورد.

وزیر سابق اطلاعات گفت: چند سال پیش در مسأله غنی‌سازی بیست درصد برای درمان سرطان دچار مشکل شدیم، برخی این مسأله را به دنیا اعلام کردند که ما نیازمند به بیست درصد برای درمان هستیم، غرب گفت هرچه تا کنون غنی‌سازی کردید به فرانسه بدهید تا بعد از دو سال آن را به صورت بیست درصد باز گرداند، در همین زمان شهید شهریاری و دوستان او این مشکل را حل کردند.

او با اشاره به آیه 52 سوره مائده گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید مى‌بینى کسانى که در دلهایشان بیمارى است و در دوستى با یهود و نصارا شتاب مى‌کنند و مى‌گویند مى‌ترسیم به ما حادثه ناگوارى برسد، خداوند در ادامه آیه می‌فرماید به زودی گشایش در کار مؤمنان ایجاد می‌کنیم که سبب پشیمانی کسانی می‌شود که با آن ها دست دوستی داده‌اند.

او با بیان این که استکبار از رشد و شکوفایی اسلام هراس دارد، گفت: اگر دشمن به صورت جاهلانه به ساحت مقدس پیامبر اسلام توهین کرد، امروزه شاهد فروش چند برابری قرآن در فرانسه هستیم؛ اسلام‌هراسی در غرب سبب شده که اندیشمندان غربی به دنبال شناخت از اسلام بروند، تمام عصبانیت غرب به دلیل گسترش اسلام است.

 

45231

 

کد N714109

وبگردی