آفتاب
در موضعی مداخله جویانه صورت گرفت؛

واکنش آمریکا به صدور بیانیه قانون اساسی در یمن

واکنش آمریکا به صدور بیانیه قانون اساسی در یمن

وزارت خارجه آمریکا در موضعی مداخله جویانه صدور بیانیه قانون اساسی در یمن را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ماری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ترسیم آینده سیاسی یمن طبق صدور بیانیه قانون اساسی این کشور توسط کمیته های انقلابی این اقدام را محکوم کرد.

وی اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا انحلال پارلمان یمن را به شدت محکوم می کند.

 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین در ادعایی اقدام اخیر کمیته های انقلابی یمن را یک کودتا توصیف کرد.

این منبع همچنین اعلام کرد که طی نشستی که روز جمعه میان «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و  مقامات برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برگزار شد این کشورها خواهان مداخله جامعه بین الملل در تحولات یمن شده اند.

شایان ذکر است کمیته های انقلابی یمن در نشست شب گذشته که در کاخ ریاست جمهوری یمن در صنعا برگزار شد، با صدور بیانیه قانون اساسی از انحلال پارلمان این کشور خبر دادند.

بر این اساس، با انحلال پارلمان یمن، شورای ملی انتقالی با حضور 551 عضو جایگزین آن خواهد شد و به مدت دو سال به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

همچنین بنابر بیانیه قانون اساسی، شورای ریاست جمهوری متشکل از پنج عضو در دوران انتقالی اداره امور کشور را برعهده خواهد داشت. این شورای ریاستی همچنین مسئول نظارت بر تشکیل دولت شایسته سالاری ملی خواهد بود.

بنابراین گزارش، بیانیه قانون اساسی کمیته های انقلابی یمن 16 ماده دارد که به امضای «محمدعلی الحوثی» رئیس کمیته های مرکزی انقلابی یمن رسیده است.

کد N714021

وبگردی