آفتاب
حجت الاسلام رحیمیان:

گروه داعش تمایز اسلام ناب و اسلام آمریکایی را به نمایش گذاشتند

گروه داعش تمایز اسلام ناب و اسلام آمریکایی را به نمایش گذاشتند

مشهد-تولیت مسجد جمکران با اشاره به شکست دسیسه آمریکایی‌ها در ایجاد گروه داعش برای مقابله با اسلام گفت: اراده خداوند بر این بود که تمایز اسلام ناب و اسلام آمریکایی توسط این گروه به معرض نمایش درآید.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حسن رحیمیان شامگاه جمعه در مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی بیان کرد: کشور های غربی که تاب و تحمل روحیه استکبار ستیزی انقلاب اسلامی را نداشتند جنگ جهانی سوم را در خلال جنگ تحمیلی بر علیه ایران آغاز کردند و در این راستا بسیاری از کشور های منطقه با درآمد حاصل از دلار های نفتی سعی کردند تا انقلاب اسلامی را سرنگون کنند.

وی بیان کرد: با وجود اینکه بسیاری از غربی ها از کشور عراق در خلال ۸ سال جنگ تحمیلی حمایت کردند اما به واسطه عزم و اراده ملت ایران و رهبری پیامبر گونه امام راحل و عنایت خداوند استکبار به هیچ یک از اهداف شوم خود نرسید.

داعش نمونه ای از اسلام آمریکایی است

حجت الاسلام رحیمیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آمریکایی ها برای براندازی نظام اسلامی تاکنون به هر شیوه و توطئه ای متوسل شده اند، افزود: حمله آمریکا به صحرای طبس یکی دیگر از اقداماتی بود که برای کودتا و ضربه به انقلاب اسلامی طراحی شد اما به دلیل عنایت حق تعالی طوفان شن دشمن را به خاک سیاه نشاند و بعد از آن شاهد فروپاشی کشورهای استکباری از جمله رژیم بعثی به دست خود آمریکایی ها بودیم.

رحیمیان ابراز داشت: با وجود اینکه آمریکایی‌ها بیش از سه هزار میلیارد دلار در عراق هزینه کردند و نیروهای زیادی را از دست دادند اما در نهایت نه تنها موفقیتی به دست نیاوردند بلکه به گفته خودشان عراق را به ایران تحویل دادند.

تولیت مسجد جمکران گفت: ایجاد گروه تروریستی داعش از جمله دسیسه های دیگر آمریکایی ها بود تا به مقابله با اسلام برخیزند اما همگان شاهد بودند که در این راه نیز با شکست مواجه شدند.

وی اذعان داشت: با وجود تمامی ادعاهایی که آمریکایی ها داشتند موفقیتی در این زمینه کسب نکردند و اراده خداوند بر این بود که تمایز اسلام ناب و اسلام آمریکایی توسط گروه داعش به معرض نمایش درآید.

ایران با وجود تحریم ها به پیشرفت ادامه داده است

رحیمیان بیان کرد: با وجود تمامی توطئه ها و تحریم هایی که از ابتدای انقلاب تاکنون بر علیه ملت ایران اعمال شده است اما در هیچ صحنه ای سراغ ندارید که جمهوری اسلامی ایران شکست خورده باشد.

وی افزود: در حال حاضر همگان به این موضوع اذعان دارند که جمهوری اسلامی با وجود تمامی تحریم‌ها و فشارها توانسته مرز های علمی و فناوری را در جهان را درنوردد.

وی یادآور شد: برخی از افراد گمان می‌کنند آمریکا خدای جاودانه روی زمین است و براین اعتقاد هستند که آنها می توانند هر مشکلی را حل کنند اما با نگاهی به اتفاقات رخ داده در منطقه مشاهده می کنید که این حرف ادعایی پوشالی است.

وی بیان کرد: به طور مثال در وقایع اخیر در منطقه تعداد ۸۶ کشور دنیا دست به دست هم دادند تا حکومت سوریه را ساقط کنند اما به ادعای خودشان اراده ایران به تنهایی بر اراده ۸۶ کشور دنیا پیروز شد و به تعبیر قرآن حیله دشمن به خودش بازگشت.

اسرائیل رو به زوال است

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه اسرائیل به عنوان قدرت بی بدیل منطقه و با القابی هم چون ارتش شکست ناپذیر افسانه ای که در جنگ شش روزه در دو ساعت ماشین جنگی مصر و سوریه را از کار انداخت امروز در برابر حزب الله شکست خورده است.

وی افزود:همین اسرائیل که پس از ۴۰ سال ۴۰ برابر قوی تر شده توان مقابله با حزب الله را ندارد زیرا از سلاح حزب الله که همان ایمان به خدا و امام زمان است محروم است.

رحیمیان اذعان کرد: همان اسرائیلی که روزی شعار نیل تا فرات را می‌داد در حال حاضر دور خود یک دیوار بتنی کشیده است و از رویاویی با حزب الله ناتوان است و در جنگ ۳۳ روز برای نخستین بار طعم تلخ شکست را چشید.

تولیت مسجد جمکران خاطرنشان ساخت: پیروزی ایران در مواجهه با رژیم صهیونیستی و آمریکا از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و همان گونه که حضرت امام خمینی (ره) وعده داده بودند راه روشن است و انقلاب اسلامی به انقلاب حضرت مهدی موعود (عج) پیوند می خورد.

دشمن به دنبال ایجاد یاس و نامیدی است

حجت الاسلام رحیمیان با بیان اینکه دشمن با بهره گیری از رسانه ها و تبلیغات گسترده به دنبال ایجاد یاس و نامیدی در بین مردم است ادامه داد: از همان ابتدای پیروزی انقلاب دشمن سعی بر ایجاد نامیدی داشته است و حتی همان روز های نخست نهضت، سرنگونی رژیم پهلوی را غیر ممکن می خواند.

وی گفت: خوشبختانه انقلاب اسلامی به دلیل آنکه از برخاسته از اسلام ناب محمدی و برگرفته از مکتب وحی و جهان شمول بود به پیروزی رسید و حتی در این سال های گذشته با تمام هجمه های دشمن مرزهای سایر کشور ها را درنوردید و موجب جذب بسیاری از مردم جهان به دین اسلام شد.

وی گفت: در همان زمان نیز گفته می شد که امام چگونه با دست خالی می‌خواهد رژیم شاه و ژاندارم منطقه را سرنگون کند اما مشاهده کردید با تمامی این تبلیغات منفی و ایجاد ناامیدی اما امام راحل با مقاومت و ادامه نهضت و توکل بر خدا توانست رژیم پهلوی را ساقط کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل این پیروزی به واسطه نگاه روشن امام نسبت به آینده بود زیرا حضرت امام دیدگاهشان منطبق بر قرآن بود و قرآن هم آینده طاغوت را فروپاشی می‌دانست.

وی یادآور شد: نه تنها در ۲۱ جلد صحیفه حضرت امام از یاس و ناامیدی نسبت به آینده مطلبی عنوان نشده است بلکه در سخنان مقام معظم رهبری همواره امید بخشی موج می زند.

پیروزی ملت ایران از جانب خداوند تضمین شده است

تولیت مسجد مقدس جمکران  با بیان اینکه پیروزی مردم ایران از نگاه امام از سوی خداوند تضمین شده است بیان کرد: انقلاب اسلامی امانتی به پرچمداری حضرت حجت است و محدود به ایران نمی شود.

حجت الاسلام رحیمیان بیان کرد: انقلاب مردم ایران سرآغاز انقلاب بزرگ جهان اسلام است و راه را برای ظهور منجی و امامت امام زمان(عج) فراهم می سازد.

وی اذعان داشت: همانطور که امام راحل فرمودند ایران اسلامی با خواست خداوند دست متجاوز و ستمگران از بلاد اسلامی قطع می کند و اسلام ناب محمدی را به تمامی دنیا صادر خواهد کرد.

کد N713917

وبگردی