آفتاب
در صورت شکست مذاکرات؛

حوثی‌ها خود "شورای ریاستی" تشکیل می‌دهند

حوثی‌ها خود "شورای ریاستی" تشکیل می‌دهند

در صورت شکست مذاکرات گروه‌های سیاسی یمنی برای تشکیل شورای ریاستی، گروه انصارالله (حوثی‌ها) اعلام کرده که با صدور احکامی دولت موقت تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، گرچه 9 حزب و جریان سیاسی یمنی روز پنجشنبه بر سر تشکیل شورای ریاستی به رهبری، رئیس جمهور یمن جنوبی به توافق رسیدند اما در ادامه، مذاکرات آنها بر سر جزئیات این شورا و چگونگی اداره کشور به نتیجه نرسید و حوثی‌ها اعلام کردند درصورت ادامه این وضعیت خود یک شورای ریاستی موقت برای اداره کشور تشکیل می‌دهند.

بنا به گفته منابع نزدیک به انصارالله یمن، این گروه با اعلام احکامی که در شبکه‌های تلویزیونی یمن نیز به اطلاع عموم می‌رسد، شورای ریاستی تشکیل می‌دهد که این شورا به مدت سه ماه اداره یمن را به دست می‌گیرد تا کشور به دلیل خلاء قدرت و حاضر نشدن کارکنان دولتی بر سر کارهای خود، آسیب نبیند.

انصار الله یمن همچنین قرار است در این احکام چگونگی اداره یمن در آینده و نوع حکومت در این کشور و نیز سهم احزاب و تشکل‌های سیاسی در اداره یمن را مشخص کند.

حوثی‌ها از ابتدا اعلام کرده‌اند که خواهان مشارکت همه گروه‌های سیاسی در اداره کشور هستند و مادامی که این نیت در میان رهبران احزاب وجود داشته باشد آنها به شکل یکجانبه وارد عمل نمی‌شوند اما اگر جناح‌های مختلف همچنان به اختلافات خود ادامه دهند و کشور بدون دولت و قانون رها شود، حوثی‌ها به ناچار خود اداره امور را به دست می‌گیرند.

ضرب‌الاجل انصارالله به احزاب سیاسی یمن روز چهارشنبه به پایان رسید و این گروه به امید رسیدن احزاب یمنی به یک توافق تحت نظر سازمان ملل تا امروز (جمعه) صبر کرد.

انتهای پیام

کد N713614

وبگردی