آفتاب
آقامحمدی:

رسانه در جایی که مفسده‎ای رخ داده باید صریح و شفاف بازگو کند

رسانه در جایی که مفسده‎ای رخ داده باید صریح و شفاف بازگو کند

نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس گفت: رسانه وظیفه دارد در جایی که مفسده‎ای رخ داده صریح و شفاف بازگو کند.

ابراهیم آقامحمدی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، افزود: رسانه تعریف دارد و باید نفع مردم را ببیند و منعکس کند.

وی با بیان اینکه مدیرمسئول برخی از رسانه‎ها صاحبان قدرت هستند، اضافه کرد: این رسانه‎ها در برخی جاها که طرف حزبی هستند مطلبی را درج می‎کنند.

آقامحمدی، با اشاره به اینکه ممکن است استبداد در درون برخی رسانه‎ها وجود داشته باشد، اظهار کرد: این استبداد در قسمت حکومت نیست اما در درون برخی رسانه‎ها وجود دارد؛ مطبوعات در هر مملکتی قانون دارند و باید در چارچوب قانونی مملکت حرکت کنند.

نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس با اشاره به اینکه براساس قانون اساسی و مطبوعات و قوانین مدونی که داریم توهین به مقدسات مردم و ادیان آسمانی جایز نیست و کسی که این کار را انجام دهد مجرم است، اضافه کرد: رسانه نباید با عقاید الهی و اعتقادات مردم بی‎اعتنایی کند چراکه هیچ کسی این اجازه را ندارد.

وی با بیان اینکه تمامیت ارضی، منافع ملی، امنیت کشور خطوط قرمز نظام هستند، ادامه داد: رسانه باید از منافع عامه کشور پاسداری کند و در چارچوب قوانین حرکت کند.

آقامحمدی با تأکید بر اینکه رسانه وظیفه دارد در جایی که فساد و مفسده و دست‎درازی در بیت‎المال و محیط زیست رخ داده خیلی صریح و شفاف پیگیری و بیان کند، ادامه داد: این مهم باید براساس اسناد و واقعیت باشد نه بر اساس توهمات و تخیلات و حدس و گمان موضوعات را بیان کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در جایی که فساد وجود دارد رسانه باید ورود پیدا کند و از چارچوب نظام و حقوق مردم پاسداشت کند.

وی گفت: در ساختار نظام چنانچه رسانه به تعهدات اخلاقی خود عمل کند با هیچ مشکلی مواجه نمی‎شود اما ممکن است برخی از رسانه‎ها دچار استبداد فردی و به کسانی وام‎دار باشند.

انتهای پیام

کد N713566

وبگردی