آفتاب

دیدار شهردار پایتخت با مراجع عظام قم

دیدار شهردار پایتخت با مراجع عظام قم

شهردار تهران طی دیدارهای جداگانه ای در شهر قم با حضور در دفتر مراجع عظام ضمن ارائه برنامه های شهرداری تهران از رهنمودهای ایشان بهره برد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، شهردار تهران در سفرخود به شهر مقدس قم و دیدار با مراجع شیعه با حضور در دفتر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، با ایشان دیدار و گفت و گو کرد.

محمدباقر قالیباف طی سخنانی در این دیدار به ارایه گزارشی از اقدامات و فعالیت های شهرداری تهران پرداخت و گفت: در سومین دوره مدیریتی در شهرداری تهران مهمترین نکته این است که در زمینه تکمیل زیرساخت های شهر از بعد مسایل کالبدی، خدماتی و رفاهی شامل بزرگراه ها، فضای سبز، خطوط مترو و سایر نیازمندی ها اقدامات خوبی صورت گرفته است. در کنار این موضوع فضای کالبدی فرهنگی همچون توسعه مساجد، رسیدگی و توسعه حوزه های علمیه، کتابخانه، سراهای فرهنگی محلات، سرانه های ورزشی و مراکزی برای پرکردن بهینه اوقات فراغت جوانان و بانوان مورد توجه قرار گرفته است. ضمن اینکه زیر ساخت هایی که باید برای این موضوع فراهم می شد در طول هشت سال گذشته مد نظر قرار گرفته است.

شهردار تهران خاطر نشان ساخت: در کنار فعالیت های فرهنگی شهرداری تهران، زیر ساخت ها ساخته شد و این دوره شرایط مناسب تری فراهم آمد تا به مفاهیم و تولید کار فرهنگی توجه کنیم.

قالیباف افزود: در درون سازمان شهرداری وظیفه داریم تا از بعد اداری، سلامت کاری، مبارزه با فساد و کارهای فرهنگی اقدامات ویژه ای انجام دهیم چرا که اگر شهرداری در درون پیشتاز نباشد نمی تواند اثر بیرونی داشته باشد. مخصوصا در این زمینه بر حوزه مسئولان و انتصابات تاکید داریم تا از بین افراد متعهد و کاردان برای مسئولیت ها انتخاب شوند و سعی کردیم اولویت را نیز به جوانان تحصیلکرده بدهیم.

وی تغییر در رفتار مردم شهر را یکی از مهمترین اهداف پیش روی شهرداری تهران دانست و گفت: با این وجود از حجم کارهای خدماتی و عمرانی در شهر تهران کاسته نشده است. به نحوی که در سال جاری از اول فروردین تا پایان سال 25 کیلومتر مترو در شهر ساخته شده که این میزان به اندازه بیش از 15 سال گذشته است.

شهردار تهران تاکید کرد: اگر بخواهیم کار فرهنگی کنیم مردم از شهرداری نمی پذیرند که به خاطر رسیدگی به کار فرهنگی، موضوعات خدماتی و عمرانی را کم کنیم. از این رو معتقدیم در نظام اسلامی در حین اینکه باید به شرایط جامعه رسیدگی کنیم کارهای فرهنگی نیز باید با قوت ادامه پیدا کند.

محمدباقرقالیباف خاطر نشان ساخت: امروز باید نیازهای جوانان را درک کرده و با روش های جدید و تغییرات، این موضوعات را به خوبی فهم کنیم تا بتوانیم ارتباط خوبی با جوانان برقرار کرده و البته کارهای فرهنگی ما جوهره دینی داشته باشد.

صافی گلپایگانی:توفیقاتی که شهرداری تهران کسب کرده برای همه مایه افتخار است

همچنین آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی ضمن تبریک به قالیباف و همکاران وی در شهرداری تهران به منظور انجام اقدامات با ارزش در طول سال های گذشته، گفت: این توفیقاتی که نصیب شما شده، برای شما و ما مایه افتخار است. امیدوارم توفیقات شما بیشتر باشد و بتوانید خدماتی که شروع کرده اید را ادامه دهید و مورد توجه حضرت ولی عصر (عج) قرار گیرد.

وی اقدامات و فعالیت های شهرداری تهران را بسیار با اهمیت توصیف کرد و گفت: خدماتی که از سوی شهرداری تهران انجام شده اصحاب خوشحالی همه مردم و کسانی که علاقه مند به مملکت و شهر خود هستند را فراهم آورده است. باید بابت تک تک بناها، پروژه ها و اقدامات انجام شده تشکر کنیم چرا که این حجم کار تا کنون سابقه نداشته است.

آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه تصریح کرد: از گذشته اشخاص زیادی به شهرداری تهران آمده بودند اما وقتی انسان مشاهده می کند که این توفیقات نصیب شما شده و موفق شدید در همه ابعاد به مسایل توجه داشته باشید باعث خرسندی است.

این مرجع تقلید شیعه خطاب به شهردار تهران ابراز داشت: شما در مسایل اسلامی و دینی تا کنون خیلی موفق بودید و توانستید رضایت همه را فراهم کنید. انجام این خدمات از توفیقاتی است که خداوند به انسان ها عطا می کند و امیدوارم شما در همه رشته ها موفق باشید.

وی خاطرنشان ساخت: این خدمات و توفیقات شهرداری تهران موضوعات کمی نیست و مسایلی است که اسباب خرسندی و خوشحالی همه مسلمانان را فراهم کرده است. اگر اشخاصی هم هستند که می خواهند از این خدمات ناراحت باشند، از باب نادانی است چرا که انسان باید وظیفه خودش را انجام دهد. بنابراین کاری که برعهده شما قرار گرفته را به خوبی انجام دهید.

آیت الله صافی گلپایگانی خطاب به شهردار تهران یادآور شد: امیدوارم خدا بر توفیقات شما بیفزاید و بیشتر بتوانید خدمت کنید و به فعالیت ها برسید چرا که معتقدم خدا این توفیقات را در زمینه های مختلف از جمله فرهنگسراها، کمک به مساجد و رسیدگی به دین مردم خدا فراهم کرده است. همچنین امیدوارم همه کسانی که در شهرداری تهران با شما همکاری می کنند، فعالیت آن ها به گونه ای باشد که باعث خوشحالی امام زمان (عج) شوند.

به گزارش شهرنوشت این مرجع تقلید شیعیان در پایان خطاب به دکتر قالیباف گفت: من وقتی شما را می بینم جوان می شوم. من از اول به شما علاقه داشتم چرا که معتقدم اینکه انسانی این هویت اسلامی را داشته باشد، خیلی مغتنم است.

قالیباف:‌ نبود تعریف درست از شهرداری ها در ایران یکی از چالش های موجود در کشور است

آیت الله نوری همدانی طی سخنانی در دیدار با شهردارتهران با بیان اینکه افراد متصدی پست و سمت باید متعهد، واقع بین و انقلابی باشند و همه این موارد در شما و همکاران تان در شهرداری تهران وجود دارد،گفت: اینکه شما به تمامی ابعاد توجه دارید حاکی از فکر، تعهد، ژرف بینی و جامع بینی شماست و شایسته تقدیر هستید که در شغلتان به تمام ابعاد توجه دارید.

شهردار تهران با حضور در دفتر آیت ا...العظمی نوری همدانی از مراجع شیعه با ایشان دیدار و گفت و گو کرد. محمدباقر قالیباف در این دیدار ضمن تبریک ایام دهه فجر ابراز داشت: شهرداری تهران از ابعاد کاری بسیار گسترده ای برخوردار است و از این جهت برای ما دوره سوم خدمت در شهرداری تهران نسبت به دوره قبل سنگین تر است چرا که این موضوع هم یک فرصت و هم یک تهدید بزرگ به شمار می رود.

وی خاطر نشان ساخت: در طول هشت سال گذشته با تجربه شهرداری تهران شناخت دقیق وپایه گذاری خوبی در شهر انجام شده و این موضوع به ما فرصت می دهد تا در سه سال پیش رو با دقت و انگیزه بیشتر و شناخت دقیق تر بتوانیم روند گذشته را تکمیل و ضعف ها را برطرف کرده و نقاط قوت را برجسته تر کنیم. از این رو این دوره یک فرصت به شمار می رود اما در مقابل اگر به روزمرگی بیفتیم وخلاقیت از بین برود، یک تهدید است.

شهردار تهران نبود تعریف درست از شهرداری ها در ایران را یکی از چالش های موجود در کشور دانست و گفت: در دیگر کشورهای دنیا شهرداری ها همه امورات مردم مخصوصا امورات روزانه، هفتگی و ماهانه را تحت پوشش قرار می دهند و تمامی مسائل در ابعاد جسمی، روحی، معنوی و روانی به صورت یکپارچه در اختیار مدیریت شهری است، اما در کشور ما این گونه نیست و بیشتر به عنوان یک سازمان خدماتی به شهرداری ها نگاه می کنند .

وی داشت: از آغاز ابتدای فعالیت شهرداری تهران تا دوره بنده ، عمر متوسط شهردارها کمتر از 18 ماه بوده است. این به معنای آن است که یک مدیر در شهربزرگی مثل تهران تنها یک سال و اندی مدیریت داشته و اداره شهر بدون برنامه ریزی صورت گرفته است، اما در این دوره این فرصت بزرگ برای شهرداری تهران فراهم شده که یک ثبات مدیریتی در شهر داشته باشیم، چرا که در قبل و بعد از انقلاب، شهرداران بسیاری در شهر تهران فعالیت کرده اند و تنها 4 نفر از آنها دارای ثبات مدیریتی بوده اند. این افراد خوب یا بد توانسته اند در شهر اثرگذاری کنند و آثار کارشان کاملا ملموس و قابل دیدن است.

وی در ادامه تاکید کرد: امروز در حد خودمان این فرصت وجود دارد تا بتوانیم الگویی برای بقیه شهرها باشیم و در این زمینه باید درک درستی از اداره شهر پیدا کنیم. به نحوی که بتوانیم همه ابعاد را با هم ببنیم. در این میان توجه به مسائل عمرانی باید به حد اعلی برسد و توجه به مسائل خدماتی به بهترین شکل اتفاق بیفتد.ضمن اینکه به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز توجه شود.

محمدباقر قالیباف ادامه داد: ما از اسلام و آرمان های انقلاب اینگونه فهمیده ایم که اگر بخواهیم شهر خوب بسازیم آثار آن باید در تعالی و رشد شهروندان بروز و ظهور پیدا کند. اگر صرفا توسعه کالبدی شهر را دنبال کنیم و در حوزه تربیت و تعلیم کوتاهی داشته باشیم، هیچ تفاوتی با فرهنگ لیبرالیسم نخواهیم داشت. مهمترین فرق ما با سایر فرهنگ ها این است که انسانها در اینجا بتوانند بندگی خدا را بکنند . البته نباید از درست کردن زیرساخت های شهر هم غافل شویم .

شهردار تهران ادامه داد: در این فرصت سه ساله پیش رو با زحمات همکاران من در شهرداری تهران ، کمک مردم و تدابیر مقام معظم رهبری که سیاست های کلان را تعیین کرده اند بسترهای لازم برای انجام یک کار فرهنگی آماده است. در حوزه عمرانی نیز فعالیت ها به گونه ای انجام می شود که به صورت قطع در تاریخ شهرداری ها در کشور بی نظیر است .

وی تصریح کرد: از اول تاسیس بلدیه تا سال 84 مجموعا 275 کیلومتر شریان های اصلی در شهرها وجود داشته است اما در این دوره طول شریان ها به 540 کیلومتر رسیده است. همچنین پیش از این حتی یک متر تونل شهری در تهران وجود نداشته است اما امروز به 24 کیلومتر تونل شهری رسیده ایم .

قالیباف یادآور شد: مجموعه تونل های مترو در طول 20 سال گذشته حدود 50 کیلومتر بوده است اما امروز طول خطوط تونل های مترو به 200 کیلومتر رسیده است. این بدان معناست که در این دوره 150 کیلومتر تونل مترو ساخته شده و کارهای عمرانی در شهرداری تهران با جدیدت دنبال شده است .

وی افزود: روزی که شهرداری را تحویل گرفتیم، سرانه فضای سبز به ازای هر نفر 9 مترمربع بود، اما امروز این سرانه به 15.5 مترمربع به ازای هر نفر افزایش پیدا کرده است . همچنین در توجه به حوزه فرهنگی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته به نحوی که در حوزه کالبدی هم اکنون بیش از 300 کتابخانه در شهر تهران داریم . این در حالی است که قبلا تعداد کتابخانه های شهر تهران 70 عدد بوده و این آمار به سه برابر افزایش پیدا کرده است .

شهردار پایتخت عدم توسعه مساجد همپا با توسعه شهرها را یکی از ضعف های موجود دانست و گفت: در برخی از مناطق قدیمی شهر تهران 250 هزار نفر جمعیت و 200 مسجد وجود دارد اما در تهران مناطقی هم با یک میلیون جمعیت هستند که در آنها تنها 50 مسجد ساخته شده است .

قالیباف توسعه مساجد را یکی از سیاست های شهرداری تهران عنوان و اظهار کرد: شهرداری تهران نسبت به سهم خودش در این زمینه تلاش کرده است.به طوری که ساخت 400 مسجد را در طول این دوره در شهرتهران بررسی کرده ایم . از این میزان تا کنون بیش از 200 مساجد تعیین تکلیف شده و یا احداث آنها به اتمام رسیده و تلاش هستیم تا این میزان را به 400 مسجد افزایش دهیم .

به گفته شهردار پایتخت براساس برنامه ریزی های صورت گرفته به منظور توسعه ورزش در شهر تهران امروز هر کدام از شهروندان می توانند با 300 الی 400 متر پیاده روی به یک امکان ورزشی رایگان در شهر تهران دست پیدا کنند . همچنین به منظور رعایت مسائل اخلاقی و امر به معروف و نهی از منکر 100 سالن ورزشی مختص بانوان در شهر تهران ایجاد شده است .

قالیباف با بیان اینکه در کنار سلامت جسمی و روحی توجه به موضوعات اقتصادی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است ، تصریح کرد : در این بخش نیز یکی از سیاست های ما توجه به زنان سرپرست خانوار است . به همین منظور بیش از 10 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهردرای تهران قرار گرفته و اقدامات فرهنگی ،آموزشی ، کارآفرینی و اشتغال آنها دنبال می شود . همچنین در موضوع ساماندهی افراد بی خانمان نیز به عنوان نمونه در هفته گذشته ، در یک شب بیش از دو هزار و 900 نفر از بی خانمان ها ساماندهی شدند تا برای ترک اعتیاد آنها اقدامات جدی انجام دهیم .

قالیباف در ادامه بر ضرورت رسیدگی به حوزه های مختلف آسیب های اجتماعی و فقرای شهر تاکید کرد: به همین منظور کارهای اساسی تری را در شهر تهران پیگیری می کنیم و به دنبال آن هستیم تا بیش از گذشته در حوزه کارآفرینی انجام وظیفه کنیم. به همین منظور در این دوره به دنبال تمرکز کارهای فرهنگی و اجتماعی بر حوزه های هنری ، مساجد ، هیات های مذهبی، رسیدگی به فقرا و مواردی از این دست هستیم .

شهردار تهران همچنین بر ضرورت درک شرایط زمانه تاکید کرد و گفت: همه اقدامات فرهنگی واجتماعی شهرداری باید جوهره دینی داشته باشد چرا که در غیر این صورت تحت تاثیر مکاتب انسان ساز قرار می گیریم و در یک بن بست هستیم .

وی در پایان گفت: نگاه ما این بوده است که در کار فرهنگی به روز بوده و پاسخگوی جوانان با رویکرد دینی باشیم . از این رو امیدواریم شاهد اثرگذاری خوبی در تغییر رفتار زندگی مردم باشیم تا هر کسی که به شهر تهران قدم می گذارد احساس کند که تهران یک شهر اسلامی و مرکز سیاسی جهان تشییع است .

نوری همدانی:افراد متصدی پست و سمت باید متعهد ، واقع بین و انقلابی باشند

آیت الله نوری همدانی نیز طی سخنانی در این دیدار ضمن تبریک دهه مبارک فجر تصریح کرد: اینکه شما به تمامی ابعاد توجه دارید حاکی از فکر ، فرهنگ جامع ، تعهد، ژرف بینی و جامع بینی شماست که شایسته تقدیر هستید که در شغل خودتان به تمام ابعاد توجه دارید .

وی خطاب به شهردار تهران گفت: تجارب ، فکر ، فرهنگ و ژرف بینی که شما براساس تعهد اسلامی دارید بسیار چاره ساز است شما چندسال عهده دار مسوولیت مهمی بودید و اگر بخواهید حاصل تجارب خود را در قالب کتابی بنویسید بسیار مفید خواهد بود .

نوری همدانی در ادامه با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی توانسته است از تمامی ابعاد یک تحول در دنیا ایجاد کند، ابراز داشت: این تاثیرگذاری امام(ره) بود که توانست با انقلاب اسلامی در جهان اثرگذارباشد . امام برنامه ها را طوری طراحی کردند که توانستند انقلاب را در تمامی ابعاد به طور کامل به منصه ظهور برسانند و پست های مهم را به کسانی بسپارند که بتوانند به درستی انجام وظیفه کنند .

این مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: افراد متصدی پست و سمت باید متعهد ، واقع بین و انقلابی باشند و همه این موارد در شما و همکاران عزیزتان در شهرداری تهران وجود دارد .

آیت الله نوری همدانی خاطرنشان ساخت: شما از لحاظ فرهنگی خیلی کامل رفتار کردید. البته برخی نواقص وجود دارد که به شهرداری تهران برنمی گردد. به عنوان نمونه شما از لحاظ فرهنگی فضای مساجد را مهیا کرده اید و مساجد را ساخته اید اما در تهران برخی از مساجد امام جماعت ندارند .

وی در ادامه به راهپیمایی بی نظیر شعیان در ایام اربعین حسینی در کربلای معلی اشاره کرد و گفت: هیج دولتی قدرت جمع کردن 20 میلیون نفر در یک جا را ندارد، اما آقای قالیباف با تجربه ، ژرف بینی ، واقع بینی و مدیریت قوی بخشی از این کار را برعهده گرفت که کار بزرگی بود که از لحاظ فرهنگی و مدیریتی خوب اداره شد .

این مرجع تقلید شیعیان در پایان تاکید کرد: اقدامات شما در تهران بسیار کامل و خوب بوده و امیدواریم با توفیقات بیشتر بتوانیم منشا خدمت بیشتری باشد چرا که هرچه خدمت شما وسیع تر باشد خداوند به شما اجر بیشتری می دهد.

آیت الله نوری همدانی در پایان ترافیک ، آلودگی محیط زیست ، اعتیاد و اشتغال را از مشکلات موجود در شهر تهران عنوان کرد و گفت: یکی از راه های اشاعه فرهنگ اسلام هنر است و به هر اندازه ای که هنر با مبانی اسلام سازگاری داشته باشد مهم است .

تاکید آیت الله سبحانی بر ضرورت ساخت گنبد و گلدسته برای مساجد شهر تهران

محمدباقر قالیباف در ادامه دیدارها خود با مراجع عظام تقلید در شهر مقدس قم،در دفتر آیت الله العظمی جعفر سبحانی نیز حضور یافت و با معظم له دیدار و گفت و گو کرد و به ارایه گزارشی از اقدامات مختلف مدیریت شهری در حوزه های مختلف عمرانی، خدماتی، فرهنگی، اجتماعی و رفاهی پرداخت.

این مرجع تقلید شیعیان طی سخنانی در این دیدار به آیه 41 سوره حج اشاره کرد و گفت: این آیه در هر زمان می تواند یک مصداق داشته باشد و 22 بهمن یکی از مصادیق آن است. همان طور که آفتاب بر تمامی آفاق می تابد، قرآن هم متعلق به یک قرن و دو قرن نیست و بر تمامی عالم می تابد.

وی تاکید کرد: در نظام سابق چند سال باید کوشش می کردیم تا امتیاز یک مدرسه یا دانشکده را به ما بدهند و همه دوایر و تشکیلات دست کسانی بود که چندان نسبت به دین علاقه مند نبودند، اما در 22 بهمن 1357 حضرت امام (ره) بعد از مجاهدت ها طی سالیان طولانی موفق شد همه امکانات کشور را در اختیار متدینین، علما و دانشمندان قرار دهد.

آیت الله سبحانی خاطر نشان ساخت: این نعمت شکر می خواهد و شکر این نعمت نیز آن است که بتوانیم نظام خود را تحت چهار اصل نماز ، زکات، امر به معروف و نهی از منکر پیش ببریم. اگر به این چهار مورد عمل کردیم، به این نعمت شکرگذار بوده ایم .

این مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر ضرورت رسیدگی به مساله حجاب در جامعه، ابراز داشت: شهرداری تهران هم اکنون در محدوده خاصی از جامعه و در داخل خود شهرداری به عفاف و حجاب توجه داشته است اما در سطح کل جامعه ما هنوز مساله بدحجابی و بی حجابی حل نشده و در این زمینه امر به معروف و نهی از منکر نیز صورت نمی گیرد. این درحالی است که در تمام کشور باید امر به معروف و نهی از منکر درباره حجاب انجام شود.

آیت الله سبحانی در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به کار و زیرساخت ها، خاطرنشان ساخت: امیرالمومنین (ع) می فرمایند شما درباره این زمین ها مسئول هستید باید از زمین ها بهترین استفاده را در کشاورزی، عمرانی و آبادی بکنید.

وی خطاب به شهردار پایتخت تاکید کرد: در اینکه شما در عمران و آبادی نمره خوبی دارید شکی نیست چرا که این اقدامات در شهر تهران پیدا و مشهود است و جملگی افراد بر آن هم نظر هستند.

آیت الله سبحانی در ادامه با تقدیر از اجرای پروژه های عمرانی، ترافیکی و بزرگراه ها در نقاط مختلف تهران، تصریح کرد: انشالله بخش فرهنگی شهرداری تهران که هم اکنون قوی است را قوی تر کنید.

این مرجع تقلید شیعیان همچنین بر ضرورت ساخت گنبد و گلدسته برای مساجد شهر تهران تاکید کرد و گفت: هر مکانی برای خودش دارای شناسنامه ای است و شناسنامه مساجد نیز گنبد و گلدسته های آن است.

وی در ادامه گفت: توریست ها با اهداف مختلف به ایران سفر می کنند. بعضی توریست ها به دنبال تماشای فضای سبز زیبا هستند و بعضی نیز به دنبال آن هستند که دین ما را ارزیابی کنند. در این میان حتما گنبد و گلدسته به عنون شناسنامه مساجد باید در پرونده آنها باشد که شما بحمدالله به این موضوع عمل می کنید.

آیت الله سبحانی همچنین با تاکید بر ضرورت رعایت مسایل دینی در تملک املاک شهروندان در هنگام اجرای پروژه های عمرانی، خطاب به دکتر قالیباف تصریح کرد: حتما جنابعالی در این زمینه رعایت می کنید اما متاسفانه در برخی شهرها جوانب دینی و رضایت کامل مالکان در تخریب و تملک منازل رعایت نمی شود. البته مالکان نیز نباید جلوی کار اصلاح کار را بگیرند ، بلکه طرفین باید بنشینند و حد عقلایی و وسط برای تملک املاک انجام شود تا رضایت طرفین حاصل شود.

آیت الله سبحانی همچنین با انتقاد از اقدام اخیر وزارت ارشاد پیرامون تک خوانی زنان، تاکید کرد: ما قانون، مجلس و شورای نگهبان داریم و صدا و سیما نیز برای خودش اساسنامه ای دارد و این مراجع قانونی هستند که باید در این زمینه صحبت کنند.

به گزارش "تهران سما" در جریان این دیدار حجت الاسلام و المسلین امرودی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به ارایه گزارشی در زمینه فعالیت های مختلف فرهنگی، اجتماعی و عمرانی شهرداری تهران و رویکردهای آتی مدیریت شهری پرداخت.

همچنین شهردار تهران پیش از این دیدار نماز جماعت مغرب و عشا را به امامت آیت الله جعفر سبحانی اقامه کرد.

دیدار شهردار تهران با آیت الله موسوی اردبیلی

شهردار تهران در ادامه حضور خود در شهر مقدس قم و دیدار با مراجع عظام شیعه با حضور در دفتر آیت الله العظمی موسوی اردبیلی، با ایشان دیدار و گفت و گو کرد.

قالیباف طی سخنانی در این دیدار با تاکید بر ادامه روند فعالیت های عمرانی شهرداری تهران در دوره سوم مدیریت شهری، ابراز داشت: در حال حاضر تمامی کارهای عمرانی اساسی شهر در زمینه بزرگراه ها، پل ها و پروژه های عمرانی جدی را انجام داده ایم و با اجرای پروژه زیر گذر شهید صیاد شیرازی کلیه پروژه های عمرانی رو به اتمام می گذارد.

شهردار تهران با اشاره به ساخت 25 کیلومتر مترو از ابتدای سال جاری تاکید کرد: عملیات اجرایی ادامه خط 3 به سمت شمال شرق شهر تهران تا پایان امسال به اتمام می رسد و پس از آن خطوط 6 و 7 مترو نیز تا پایان سال 1395 به پایان خواهند رسید. از این رو کاری که در حوزه متروی تهران دنبال می شود در هیچ کدام از شهرهای دنیا با این سرعت و کیفیت انجام نمی شود.

قالیباف همچنین با تشریح رویکردهای فرهنگی و اجتماعی شهرداری پایتخت و اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف محلی و شهری در سطح شهر گفت: همه تلاش ما بر این است تا در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی خصوصا رسیدگی به فقرا و مناطق جنوب شهر به صورت ویژه اقدام و رسیدگی کرده و برنامه های طراحی شده را اجرایی کنیم.

به گزارش تهران سما، آیت الله العظمی موسوی اردبیلی طی سخنانی در این دیدار ضمن تقدیر از اقدامات شهرداری تهران در حوزه های مختلف، برای دکتر قالیباف و همکاران وی در مجموعه شهرداری تهران آرزوی توفیق کرد.

حجت الاسلام شهرستانی: باید از ظرفیت رسانه ها برای مبارزه با هجمه های فرهنگی دشمن استفاده کنیم

شهردار تهران صبح امروز با حضور در دفتر حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدجواد شهرستانی، نماینده آیت الله سیستانی در ایران با وی دیدار و گفت و گو کرد.

حجت الاسلام شهرستانی طی سخنانی در این دیدار با تاکید بر ضرورت چاره اندیشی در مقابل هجمه های رسانه ای و فرهنگی دشمن گفت: در این زمینه فرصت ها و ظرفیت های خوبی در اختیار داریم که باید از آن ها استفاده کنیم. به همین منظور ضروری است بر روی رسانه ها کار جدی صورت گیرد چرا که رسانه ها از ظرفیت بالایی در آگاهی بخشی جامعه برخوردارند.

وی تاکید کرد: باید بر روی رسانه ها برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد تا بتوانیم صدای خود را به دنیا برسانیم.

همچنین شهردار تهران نیز در این دیدار با تقدیر از حجت الاسلام شهرستانی به بیان توضیحاتی پیرامون فعالیت های دینی، مذهبی و خدماتی شهرداری تهران پرداخت.

قالیباف پیش از این دیدار با حضور در موزه امام علی(ع) از آثار و هدایای اهدا شده به حجت الاسلام شهرستانی بازدید کرد.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی: خدمات شهری شهرداری تهران برای آن ها مشهود است

آیت الله العظمی شبیری زنجانی در دیدار قالیباف با اشاره به فعالیت های بزرگ عمرانی و خدماتی شهرداری تهران گفت: همه افرادی که وارد تهران می شوند، خدمات شهری شهرداری تهران برای آن ها مشهود است و دعا می کنیم این توفیقات ادامه داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به شیعه اثنی عشری بودن کشور ایران اظهارکرد: هر خدمتی که به چنین کشوری صورت گیرد گویی به امام زمان (عج) خدمت شده است و ائمه معصوم و حضرت رسول(ع) پشتیبان آن هستند. از این رو امیدواریم این خدمات شهرداری تهران مورد عنایت خاص حضرت ولی عصر (عج) باشد.

آیت الله شبیری زنجانی سپس به احداث اتوبان امام علی (ع) و توسعه بزرگراه ها در شهر تهران پرداخت و بیان کرد: تا کنون به دلیل نبود اتوبان ها و راه های مناسب، مشکلات زیادی برای مردم ایجاد شده و افراد زیادی جان خود را از دست داده اند، اما این اقدامات بزرگ ترین عبادت است چرا که اگر این بسترها نباشد، به مرگ و میر و ایجاد مشکلات برای مردم منتهی می شود.

به گزارش شهرنوشت، در جریان این دیدار حجت الاسلام و المسلمین صادق زاده، رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران با اشاره به خدمات فنی، عمرانی و فرهنگی و هنری شهرداری تهران در طول سال های گذشته به تشریح روند توسعه مساجد در شهر و احداث 400 مسجد در پایتخت پرداخت.

وی همچنین ضمن اشاره به کمک 46 میلیارد تومانی شهرداری تهران به مساجد، گزارشی از وضعیت رسیدگی به حوزه های علمیه در سطح شهر تهران و پیگیری اقدامات مختلف فرهنگی، هنری و مذهبی در پایتخت در حوزه های امر به معروف، نهی از منکر، عفاف و حجاب، اذان و نماز ارایه کرد.

انتهای پیام

کد N713529

وبگردی