آفتاب

تاکید مرکل و العبادی بر جنگ با داعش تا نابودی کامل تروریست‌ها

تاکید مرکل و العبادی بر جنگ با داعش تا نابودی کامل تروریست‌ها

نخست وزیر عراق که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با آنگلا مرکل شرکت و بر جنگ با داعش تا شکست کامل این گروه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌ به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، حیدر العبادی به همراه رهبران و مقامات عالی کشورهای مختلف جهان قرار است در نشست سالانه مونیخ به بررسی راه‌های مقابله با خطر تروریسم به ویژه داعش بپردازند.

وی در این کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد که عراق همکاری استراتژیکی با ائتلاف ضد داعش دارد و در ماه آتی میلادی نیز نشستی میان اعضای این ائتلاف برگزار خواهد شد.

نخست وزیر عراق ادامه داد: عراق برای رویارویی با داعش نیازمند کمک است. ما به تجربیات آلمان برای آموزش نیروهای نظامی خود نیاز داریم و برلین نیز در این راستا به ما قول مساعد داده است.

وی افزود: همکاری میان ما و آلمان بسیار گسترده است. آلمان برای ارتش عراق و پیشمرگ‌های کرد سلاح و مهمات فرستاده و به ما در جنگ با داعش کمک کرده است.

حیدر العبادی درباره آزادسازی شهر موصل و هماهنگی با کردها نیز گفت: برنامه جامع و کاملی برای حمله به موصل و آزادسازی این شهر تدوین شده است. دولت مرکزی با اقلیم کردستان عراق در تماس و هماهنگی نزدیک است و دوطرف برای این حمله آماده می‌شوند. ما نمی‌خواهیم وارد یک جنگ با احتمالات بسیار شویم، ما یک جنگ باخته با تلفات بسیار نمی‌خواهیم و به همین دلیل سعی داریم با برنامه ریزی درست وارد جنگ شویم.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز با تاکید بر حمایت کشورش از عراق گفت: دیدار خوبی با العبادی داشتیم و فردا نیز با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار خواهم کرد تا راه‌های مقابله با داعش را بررسی کنیم.

وی گفت: تا شکست کامل تروریست‌ها به اقدامات خود علیه داعش چه در بعد نظامی و چه در بعد فرهنگی و اقتصادی ادامه می‌دهیم.

کد N713510

وبگردی