آفتاب

رفیق دوست: به ملت اتکا کنیم تا آنچه نیاز دارد در داخل تولید کند

رفیق دوست: به ملت اتکا کنیم تا آنچه نیاز دارد در داخل تولید کند

محسن رفیق‌دوست گفت: باید به ملت اتکا کنیم و بگذاریم این ملت آنچه را که نیاز دارد در داخل تولید کند، چون در این صورت تحریم‌ها دیگر کارساز نیست و خود به خود برطرف می‌شود.

محسن رفیق‌دوست گفت: باید به ملت اتکا کنیم و بگذاریم این ملت آنچه را که نیاز دارد در داخل تولید کند، چون در این صورت تحریم‌ها دیگر کارساز نیست و خود به خود برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزیر سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: یک راه نجات وجود دارد و آن اطاعت مطلق از ولی فقیه زمان حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است.

وی با بیان اینکه آنچه امروز به عنوان تحریم‌ها علیه ما وجود دارد در زمان جنگ به نوع دیگر و به مراتب شدیدتر برای کل ملت وجود داشت، گفت: ارتش، چند کامیون سیم خاردار از یوگسلاوی خریده بود اما در آذربایجان متوقف شد همچنین به ما سیم خادار نمی‌فروختند و همه دنیا ما را تحریم نظامی کرده بود، حتی وقتی سراغ کشورهای بلوک شرق می‌رفتیم برای اینکه مستقیما به ما جواب منفی ندهند می‌گفتند تا فلان تاریخ محصولات‌مان را به عراق فروختیم.

وزیر سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه به دلایل مخالفت شوروی با ما در زمان جنگ اشاره کرد و گفت: در زمان گورباچف سفیرش به ملاقات من آمد و گفتم اگر آمریکا با ما مخالفت می‌کرد حقش بود چون ما پایگاه نظامی‌اش را از بین برده‌ایم اما برای شما دستگاه دید و شنود آمریکا که در بهشهر علیه‌تان فعالیت می‌کرد را از کار انداختید پس چرا مخالفت‌های شما علیه ما مطرح است که در پاسخ سفیر گورباچف گفت کاری که شما با ما کردید خطرناک‌تر از کاری بود که با آمریکا انجام دادید.

رفیق دوست اضافه کرد: سفیر گورباچف خطاب به من گفت شما آنچه را که ما سال‌های سال تلاش کرده بودیم تا چندین مسلمان و مسیحی و اهل هر دینی را از دین تهی کنیم و به مارکسیسم تبدیل کنیم نابود کردید و با انقلاب‌تان از بین بردید و در واقع شما هستی ما را هدف قرار دادید.

وزیر سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در زمان جنگ اگر منتظر می‌ماندیم که روزی دنیا از سر صفا با ما در آید و تحریم‌های نظامی را متوقف کند هرگز امکان‌پذیر نبود بنابراین به جوانان‌مان اتکا کردیم و جنگ را جلو بردیم و معتقد بودیم برای دفاع از خودمان باید خودمان بسازیم و در سال 65 که نفت را هشت دلار می‌فروختیم با ساخته‌های دست خودمان با دشمنان جنگیدیم و پیروز شدیم و موشک‌های ساخته دست خودمان را در جنگ به کار گرفتیم که سرلشکر شهید حسن مقدم آنها را ساخته بود و امروز نیز افتخار موشک سه هزار کیلومتری به نام اوست.

ادامه دارد...

کد N713387

وبگردی