آفتاب
پورابراهیمی پیشنهاد کرد

تشکیل سندیکای بخش خصوصی در استان کرمان

تشکیل سندیکای بخش خصوصی در استان کرمان

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد تشکیل سندیکای بخش خصوصی در استان کرمان را مطرح کرد تا به گفته وی وزارتخانه در قالب ملی به پروژه‌ها ورود و مجوز ارائه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، "محمدرضا پورابراهیمی" صبح امروز جمعه 17 بهمن ماه در نشست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با نخبگان و فعالان حوزه ICT استان کرمان اظهار کرد: هدف از تشکیل جلسه این است که جمع بندی در خصوص پروژه های اقتصادی مربوط به وزارتخانه و ایجاد مجموعه های تخصصی برای ارائه خدمات داشته باشیم.

وی با اشاره به نیازهای حوزه فناوری اطلاعات استان کرمان افزود: فعال سازی شبکه "ان جی ان" بم از درخواست هاست که بخش خصوصی استان باید این کار را انجام دهد، این شبکه بعد از زلزله راه اندازی شده بود که در حال حاضر غیرفعال است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پروژه تعریف شده دیگر ایجاد مجموعه شهرک های فناوری اطلاعات است و باید به پیاده سازی حوزه سلامت الکترونیک پرداخته شود.

پورابراهیمی بیان کرد: ارائه تسهیلات کم بهره برای پروژه های فناوری اطلاعات از دیگر درخواست هاست که برای سال 93 میزان 90 میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

نایب رییس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس اظهار کرد: 400 میلیارد دلار در کمیسیون تلفیق از صندوق شکوفایی برای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده اما بحث اینست که استان کرمان چه سهمی از این عدد داشته است؟

نماینده کرمان و راور در مجلس گفت: باید کمیته تخصصی با حضور بخش خصوصی، دانشگاه و بخش دولتی تشکیل و پروژه های عملیاتی را مشخص کنیم که براساس برنامه زمان بندی مجوزهای مورد نیاز اخذ و کار اجرا شود و در سال آینده گزارش پیشرفت پروژه ها به وزیر ارائه شود.

انتهای پیام

کد N713217

وبگردی