آفتاب

تونی ابوت در آستانه برکناری از قدرت

تونی ابوت در آستانه برکناری از قدرت

نخست‌وزیر استرالیا هفته آتی با رای‌گیری درون حزبی مواجه می‌شود و از آنجایی که خشم قانونگذاران از نوع رهبری وی بالا گرفته است، احتمال برکناری‌اش وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تونی ابوت، نخست‌وزیر استرالیا امروز (جمعه) گفت که وی و معاونش از حزب حاکم می‌خواهند که با درخواست‌ها برای رای‌گیری درون حزبی انتخاب رهبر جدید مخالفت کنند چرا که بدین ترتیب وی از قدرت برکنار می‌شود.

عده‌ای از قانونگذاران استرالیایی اعلام کرده‌اند که در جریان نشست سه‌شنبه آتی حزب حاکم لیبرال خواستار برکناری تونی ابوت و معاون وی جولی بی‌شاپ می‌شوند که سمت وزیر خارجه را نیز بر عهده دارد. پس از برکناری، 102 قانونگذار درباره دولت آتی تصمیم‌گیری می‌کنند.

طی هفته‌های گذشته نخست‌وزیر استرالیا به دلیل رهبری نامناسب و مسائلی از جمله نحوه مدیریت اقتصادی و اعطای نشان شوالیه استرالیا به همسر ملکه انگلیس مورد انتقاد قرار گرفته است.

نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد، مردم استرالیا بیشتر تمایل دارند تا "مالکولم ترنبال" به عنوان رهبر حزب حاکم انتخاب شود. وی پیشتر به دست تونی ابوت از رهبری حزب برکنار شده بود.

انتهای پیام

کد N713130

وبگردی