آفتاب

کاخ سفید: تعطیلی گوآنتانامو یک الزام در امنیت ملی آمریکاست

کاخ سفید: تعطیلی گوآنتانامو یک الزام در امنیت ملی آمریکاست

یکی از مقام‌های دولت آمریکا گفت: تعطیلی زندان گوآنتانامو یک الزام در امنیت ملی کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، برایان مک‌کوئن، یکی از مقام‌های پنتاگون که مسئول مشاوره در امور سیاست‌گذاری و استراتژی است در جریان جلسه‌ای در کمیته سرویس‌های مسلح سنا گفت، تداوم فعالیت این زندان نامحبوب برای امنیت آمریکا زیان‌بار است.

این مقام‌ مسئول با اشاره به کشته شدن خلبان جوان اردنی به دست داعش، به کنگره هشدار داد که باراک اوباما،‌ رییس جمهوری آمریکا و مقام‌های ارشد دولت واشنگتن باید درباره تعطیلی این زندان جدی باشند و افزود: وجود این زندان تنها باعث ترغیب فعالیت‌های افراط‌گرایانه بیشتر می‌شود.

مک‌کوئن ادامه داد: اوباما و تیم امنیت ملی او همگی براین باورند که تداوم فعالیت این زندان و هدر رفت منابع آمریکا باعث تضعیف امنیت ملی کشور می‌شود و روابط ما را با متحدان کلیدی مخدوش می‌کند و تنها باعث می‌شود تا شبه‌نظامیان افراط‌گرا به ترعیب دیگران بپردازند.

اما درحالیکه کاخ سفید به دنبال بستن این زندان حتی پیش از آغاز ریاست جمهوری اوباما بوده و حتی 30 تن از بازداشتی‌های این زندان را هم در سال گذشته میلادی آزاد کرده، اما دولت واشنگتن هنوز نتوانسته به تعهدات خود بابت این مساله عمل کند.

در همین حال، چند تن از قانونگذاران جمهوری‌خواه با تلاش دولت واشنگتن در بستن این زندان مخالفند و تمام تلاش خود را برای باز نگهداشتن این زندان در خلیج گوآنتامو در کوبا به کار گرفته‌اند.

برایان مک‌کوئن ادامه داد: درصورتیکه تلاش این قانونگذاران به نتیجه برسد، دولت نمی‌تواند زندان را تعطیل کند.

انتهای پیام

کد N712907

وبگردی