آفتاب

ابتکار: آلودگی هوا و کمبود منابع آب مهم‌ترین مشکلات زیست‌محیطی اصفهان است

ابتکار: آلودگی هوا و کمبود منابع آب مهم‌ترین مشکلات زیست‌محیطی اصفهان است

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای برون رفت از بحران های محیط زیست کشور باید سیاست های سخت گیرانه زیست محیطی اعمال کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حفاظت محیط زیست اصفهان؛ معصومه ابتکار که به نمایندگی از رئیس جمهور به شهرضا از توابع استان اصفهان سفر کرده بود، صبح پنجشنبه در فرمانداری این شهرستان گفت: استان اصفهان با دو بحران کم آبی و آلودگی هوا مواجه است.

وی گفت: دو موضوع یاد شده، شرایطی را برای اصفهان ایجاد کرده است که براحتی نمی توانیم از آن چشم پوشی کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به کاهش بارندگی ها در سال جاری، گفت: با این وضع چشم انداز روشنی وجود ندارد و باید با اعمال سیاست های سخت گیرانه محیط زیستی از منابع موجود آب حفاظت و آلودگی هوا را کاهش دهیم.

نماینده مردم شهرضا، دهاقان و منظریه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه هدفمند کردن یارانه ها و وضعیت اقتصادی کشور شرایط سختی را برای کارخانه ها و مراکز تولیدی بوجود آورده است، گفت: برای جلوگیری از تعطیلی این کارخانه ها و افزایش بیکاری در کشور نیاز است تا دولت تدابیر لازم را اتخاذ کند.

در ادامه، محمد هویدا، شهردار شهرضا با اشاره به پیشرفت 30 درصدی طرح فاضلاب این شهر گفت: تکمیل این طرح به 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و چنانچه این مبلغ تامین شود طرح فاضلاب شهرضا تا پایان سال آینده عملیاتی خواهد شد.

۴۷۲۳۳

کد N712689

وبگردی