آفتاب
کرباسچی :

در اخلاق و رفتار اسلامی خیلی ناتوان هستیم

در اخلاق و رفتار اسلامی خیلی ناتوان هستیم

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت: توسعه کشور و افزایش درآمد مردم در سرمایه گذاری و ارتباط با دنیا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اردبیل، غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران در مراسم معرفی اعضای شورای استانی حزب کارگزاران سازندگی اردبیل با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و محکومیت اهانت به پیامبر(ص) توسط مجله فرانسوی، افزود : در اخلاق و رفتار اسلامی خیلی ناتوان هستیم و برخی اوقات چهره ای از اسلام را معرفی می کنیم که بدتر از کاریکاتور است.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با بیان خاطراتی از سفر رئیس جمهور مالی و درخواست او از هاشمی رفسنجانی، تصریح کرد : به هیچ وجه هاشمی رفسنجانی در مقابل این درخواسته ‌ها کوتاه نیامد، چرا که هاشمی مخالف اشراف‌گرایی بود و درخواست رئیس جمهور مالی در اختصاص دویست هزار دلار برای تعمیر مساجد در آن کشور، هشت میلیون دلار برای فرودگاه شهر و چهار میلیون دلار برای دیگر هزینه‌ها مورد پذیرش هاشمی رفسنجانی قرار نگرفت.

کرباسچی خاطرنشان کرد : در مقابل آنهایی که هاشمی را متهم به اشراف‌گری می‌کردند در یکی از کشورهای آفریقایی پارلمانی را با پول ایران احداث کرده و رئیس مجلس وقت ایران افتتاح آن را بر عهده داشت.

وی با بیان این‌که آمارهای منتشرشده در زمینه های مختلف چه درست و چه غلط باعث سرشکستگی و ناامیدی نسل جوان می شود، تصریح کرد : داشتن چند میلیون بیکار در کشور افتخار نیست و نمی توان گفت به اهداف انقلاب اسلامی رسیده ایم.

کرباسچی با بیان این‌که اصلاح کشور تنها کار دولت و حکومت نیست و باید همه افرادی که در انقلاب اسلامی نقش داشته‌اند، دست بکار شوند، خاطرنشان کرد: در بحث یارانه، فراوانی بودجه در کشور و عدم توجه به مصالح مردم برنامه صحیحی نبود و خوشایند نیست که پس از گذشت 36 سال از انقلاب اسلامی شاهد چنین وضعی در جامعه باشیم.

شهردار اسبق تهران گفت : در ده سال گذشته با اهدافی که با آن کاری نداریم به ذخایر ارزی کشور بی توجهی شد.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران با بیان این‌که در اخلاق اسلامی و نوع برخوردهایمان باید توجه ویژه ای داشته باشیم، افزود : حضرت امیر (ع) وقتی خلیفه ای که حقش را از بین برده بود، فوت کرد تبریک نگفت و خوشحال نشد، ولی متاسفانه برخی افراد در کشور از فوت خلیفه کشوری دیگر احساس خوشحالی می کنند و که این کار دور از اخلاق اسلامی است.

وی مبارزات قبل از انقلاب را مبارزات ایدئولوژیک دانست و تصریح کرد : در آغاز انقلاب حرف هایمان حرف های سیاسی و تشکیلاتی بود تا نظام تثبیت شود، ولی اکنون زمانی است که باید از این مرحله عبور کنیم.

کرباسچی با بیان این‌که یک نظام وقتی می تواند مورد توجه مردم باشد که بعد از حرف های سیاسی، کارآمدی داشته باشد، خاطرنشان کرد : توقع نداریم حکومت و دولت میان مردم پول تقسیم کند، چراکه این راه و روش درست اداره کشور نیست.

رئیس حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت : اینکه هشت سال فردی را همه جوره حمایت کنیم، ولی بعد از هشت سال از خودمان دور کنیم و بگوییم از ما نبوده است، کار درستی نیست و به دور از اخلاق اسلامی است.

شهردار اسبق تهران با بیان این‌که حزبی که در مدت روی کار بودنش نتیجه خوبی نداشته و خراب کرده و مسئولیتش را نیز به گردن نمی گیرد، باید روزه سکوت بگیرد، افزود : گروهی که از روحانی رئیس جمهور فعلی کشور حمایت کردند، نمی توانند فردا روزی حمایت خود را انکار کنند.

وی با بیان این‌که شرایط کشور در حال سقوط به پرتگاه بود و دکتر روحانی شرایطی ایجاد کرد تا به پرتگاه سقوط نکنیم، تصریح کرد : کشوری که دارای انگیزه های اسلامی و رشادت های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است نباید دستش مقابل کشورهای مثل چین و شوروی دراز شود.

کرباسچی با بیان این‌که فرهنگی ترین و عاقل ترین مردم منطقه، ایرانیان هستند، خاطرنشان کرد : متاسفانه با این وجود، عده از انسان های فرصت طلب در کشور هستند که هر موقع نتیجه خوب شد می گویند ما بودیم و هر موقع نتیجه بد شد می گویند ما نبودیم و شما بودید.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران توسعه کشور و افزایش درآمد مردم را در سرمایه گذاری و ارتباط با دنیا دانست و افزود : اگر منافع ملی کشور و درآمد فعلی ما رشد پیدا نکند و اشتغال ایجاد نشود، نشان از ناکارامدی است.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران تصریح کرد : اگر دنبال توسعه و عمران و آبادی خوب برای کشور هستیم، باید تشکیلات را بدون عصبانیت و درگیری و با کار جدی گسترش دهیم.

وی با بیان این‌که در هشت سال گذشته فضای سیاسی مناسب برای گسترش فعالیت های حزبی نبوده است، خاطرنشان کرد : احزاب در زمینه های اعتقادی و مسائل ارزشی هیچ دعوا و اختلافی باهم ندارند و همه بحث این است که راه های کارآمدی کشور بررسی شده و به نتیجه برسد.

کرباسچی بدترین نوع حکومت را حکومتی دانست که از مردم فریبی شروع شده باشد و افزود : احزاب باید با حفظ هویت، اعتقادات و شخصیت فعالیت سیاسی در کانون های سیاسی برای کارآمد کردن جکومت و دولت و سیستم اجرایی فعالیت کنند.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران تصریح کرد : فرصت پایین آمدن قیمت نفت، فرصت یک تلاش ملی است که ما بدون دست دراز کردن به سمت دولت، اقتصاد و تولید را رشد دهیم و مستقل از نفت شویم.

انتهای پیام

کد N712577

وبگردی