آفتاب
فرمانده قرار‌گاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص):

29 بهمن قطعه اول آزاد‌راه حرم تا حرم افتتاح می‌شود

29 بهمن قطعه اول آزاد‌راه حرم تا حرم افتتاح می‌شود

فرمانده قرار‌گاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) از افتتاح قطعه اول آزاد‌راه حرم تا حرم در 29 بهمن‌ماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، عبادالله عبداللهی در آیین ورود دستگاه حفاری «تی بی ام» به ایستگاه میدان سعدی، اظهار کرد: قطعه اول این آزاد‌راه از حرم حضرت معصومه(س) تا حرم مطهر رضوی دارای 156 کیلومتر طول مسیر، 1070 پل و سه مسیر رفت و برگشت است که از دو سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده است و تا 29 بهمن‌ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از بهره‌برداری کارخانه «مس سونگون» در هفته آینده خبر داد و گفت: کارخانه «فولاد میانه» نیز با ظرفیت یک میلیون تن در سال در هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید؛با دور زدن تحریم‎‌ها پروژه‌های عظیمی در بخش عمران و صنعت افتتاح شده است.

فرمانده قرار‌گاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در خصوص احداث قطار تندرو، عنوان کرد: خوشبختانه پس از عبور از تمام فراز و نشیب‌های موجود در این مسیر، «ال سی» قطار تندرو بازشده و قسط اول آن نیز پرداخت شده است، در مرحله اول مسیر آن از اصفهان تا قم و از تهران تا مشهد باز می‌شود.

عبداللهی با بیان این‌که اکنون هیچ مشکلی در زمینه تامین گاز نداریم، افزود: روزانه 12 میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری گاز منتقل می‌شود و تا پایان سال جاری نیز فازهای 15 و 16 کسری گاز تکمیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با شهرداری مشهد در مشخصات فنی اختلافاتی داریم و از نظر ما خط دو قطار شهری مشهد و ایستگاه‌های آن تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و بازده دستگاه‌های حفاری باید بسیار بیشتر از این باشد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) خاطرنشان کرد: در طول این 36 سال تحریم، ما هیچ‌گاه مقابل تحریم‌ها کوتاه نیامده‌ و متوقف نشده‌ایم؛ تاکنون 2500 پروژه در بخش صنعت و عمران به بهره‌برداری رسانده‌ایم.

عبداللهی با اشاره به این‌که امروز با وضعیت بانک‌ها و مشکلاتی که در سپرده‌گذاری است کار کردن در پروژه‌های عمرانی بسیار سخت است، گفت: همواره آمادگی خود را جهت همکاری با تمامی توانمندان و بخش‌های دولتی و خصوصی اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N712539

وبگردی