آفتاب

وزیر کشور: پیام انقلاب تاثیرات شگرفی در ملت‌های آزادیخواه داشته است

وزیر کشور: پیام انقلاب تاثیرات شگرفی در ملت‌های آزادیخواه داشته است

وزیر کشور با تاکید بر این که پیام و تفکر انقلاب اسلامی تاثیرات شگرفی در ملت‌های آزادیخواه داشته است، گفت: البته پیامی که منطبق با حقیقت و پیام رسان آن اخلاص داشته باشد اثر‌گذار است و این پیام می‌تواند تجلی والایی در دل‌ها داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، عبدالرضا رحمانی‌فضلی روز پنجشنبه 16 بهمن ماه در همایش تجلیل از گروه‌های تبلیغی برتر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم با اشاره به فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر، گفت: تا قبل از وقوع انقلاب اسلامی، حکومت‌ها نقش زیادی در تعیین حاکمیت مناطق مختلف جغرافیایی داشتند.

وی با بیان این‌که مدیریت منطقه جغرافیایی خاور‌میانه پیش از انقلاب در اختیار کشور ایران بود، ابراز داشت: به دلیل همین مدیریت در آن زمان لقب ژاندارم منطقه برای نظام شاهنشاهی ایران توسط برخی از هم‌پیمانان انتخاب شد.

‌رحمانی‌فضلی در ادامه با اشاره به این‌که در چنین شرایطی ساختار‌ها و تجهیزات نیز بر همین مبنا تدارک دیده شده بود تا قدرت در ایران حفظ شود، اظهار کرد: اما تقدیر چیز دیگری رقم خورده بود و سرنوشتی دیگر را برای کشور ایران در نظر گرفته بود که منجر به وقوع انقلابی به تمام معنا اسلامی در ایران شد.

وزیر کشور به اهمیت و جایگاه تبلیغ اسلام و فرهنگ دینی در شرایط امروز کشور اشاره کرد و افزود: کسی فکر نمی‌کرد پیام انقلاب و حضرت امام بدون تجهیزات و وسیله به دست مردم برسد و می‌توان گفت اوج پیام‌رسانی در برخوردهای چهره به چهره بود.

وی با تاکید بر این‌که طلاب شجاع و انقلابی در مجالس و محافل عمومی به ذکر نظرات امام خمینی(ع) در رابطه با حکومت اسلامی می‌پرداختند، گفت: خیلی از روحانیونی که در بین مردم به یک چهره معروف انقلابی تبدیل شده بودند توسط ساواک بازداشت شدند و سختی‌ها و مشقت‌های بزرگی را برای به پیروزی رسیدن انقلاب تحمل کردند.

رحمانی فضلی با اشاره به این‌که کشورهای خارجی نسبت به علت وقوع انقلاب و سرعت فروپاشی رژیم شاهنشاهی متحیر مانده بودند، گفت: رفتارهای خطایی را دشمن در آن دوران انجام داد و امروزه نیز آن‌ها را ادامه می‌دهد، در صورتی که به نتیجه‌ نخواهد رسید.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: امروز در آغاز سی و هفتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و هنگامی که به اتفاقات این سال‌ها نگاهی می‌کنیم هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و استقامت‌های مردم را می‌توانیم به خوبی مشاهده کنیم.

وی با تاکید بر این‌که پیام انقلاب پیامی الهی و محل نزول این پیام قلب‌ها و فطرت پاک مومنان بود، تصریح کرد: از همین رو این پیام به راحتی اثر خود را گذاشت؛ البته پیامی که منطبق با حقیقت و پیام رسان آن اخلاص داشته باشد اثر‌گذار است و این پیام می‌تواند تجلی والایی در دل‌ها داشته باشد.

وزیر کشور در پایان با بیان این‌که آنچه امروز در دنیا می گذرد جنگ واقعی و بین ارزش‌ها است و این را نباید فراموش کرد، خاطرنشان کرد: جنگ‌های کوچک شاید برای منافع کشور‌ها رخ دهد اما جنگ واقعی جنگ ارزش‌ها است و این جنگ دارد صحنه بین‌الملل را مدیریت می‌کند.

انتهای پیام

کد N712463

وبگردی