آفتاب

کابینه آلمان لایحه ممانعت از سفر افراط‌گرایان به خاورمیانه را تصویب کرد

کابینه آلمان لایحه ممانعت از سفر افراط‌گرایان به خاورمیانه را تصویب کرد

کابینه آلمان لایحه‌ای را تصویب کرد که قصد دارد سفر تندروها به سوریه و عراق را بیش از پیش محدود کند و این لایحه برای مذاکرات بیشتر در حال حاضر به مجلس بوندستاگ ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری دویچه‌وله، هایکو ماس، وزیر دادگستری آلمان این لایحه را در راستای قطعنامه سپتامبر سال گذشته میلادی سازمان ملل درباره شبه‌نظامیان خارجی تدوین کرده است.

وی گفت: آلمان به زودی یکی از سختگیرانه‌ترین قوانین ضدترور در سراسر اروپا را خواهد داشت.

این لایحه نه تنها اجازه پیگرد افراطگرایانی را که به کشور بازگشته‌اند، ممکن می‌سازد بلکه مانع سفر آنها به مناطقی می‌شود که در آنجا اردوگاه‌های آموزشی تروریست‌ها وجود دارد و اگر افراد به این کشورها با هدف انجام عملیاتی علیه کشور یا آموزش برای چنین حملاتی سفر کنند، سفر آنها غیرقانونی خواهد بود.

براساس این قانون جدید، چنین فعالیت‌هایی می‌تواند از شش تا 10 سال حبس و یا در شرایطی از سه ماه تا پنج سال حبس داشته باشد.

این لایحه که با هدف توقف سیل شبه‌نظامیان خارجی به خاورمیانه تدوین شده قصد دارد قوانین کمک به سازمان‌های تروریستی را اصلاح کند.

کابینه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان علاوه بر این قانون جدید قصد دارد قانونی را اعمال کند که به مقامات آلمانی اجازه جمع‌آوری و نگهداری داده مربوط به شنود مکالمات این کشور را می‌دهد.

این در حالی است که مخالفان می‌گویند این لایحه چیزی جز «سیاست‌های سمبلیک بی‌استفاده» نیست.

انتهای پیام

کد N712443

وبگردی