آفتاب
وزارت دفاع اعلام کرد:

ماهواره ملی فجر تا ظهر امروز 48 بار به دور زمین چرخید

ماهواره ملی فجر تا ظهر امروز 48 بار به دور زمین چرخید

پس از پرتاب موفقیت آمیز و استقرار ماهواره ملی فجر در مدار زمین ارتباط بین ماهواره و شبکه ایستگاه زمینی برقرار و دریافت اطلاعات از ماهواره توسط شبکه زمینی توسط ایستگاه ثابت و سیار انجام می پذیرد و تمامی اطلاعات به دست آمده در مرکز هدایت و کنترل فضایی کشور تجمیع و برای کنترل و مدیریت ماهواره مورد تحلیل قرار می گیرد.

شرکت صنایع الکترونیک وزارت دفاع در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ماهواره ملی فجر از لحظه پرتاب تا ساعت 14:00 امروز، 48 بار بر دور کره زمین چرخیده است.

به گزارش ایلنا، شرکت صنایع الکترونیک وزارت دفاع (سازنده و هدایت کننده ماهواره ملی فجر) با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ماهواره ملی فجر در ارتباط با شبکه ایستگاه های زمینی ضمن گزارش آخرین وضعیت خود آوای الکترونیکی لبیک یا رسول الله (ص) و پیام صلح و دوستی ملت ایران را در فضا طنین انداز و به زمین مخابره کرد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: پس از پرتاب موفقیت آمیز و استقرار ماهواره ملی فجر در مدار زمین ارتباط بین ماهواره و شبکه ایستگاه زمینی برقرار و دریافت اطلاعات از ماهواره توسط شبکه زمینی توسط ایستگاه ثابت و سیار انجام می پذیرد و تمامی اطلاعات به دست آمده در مرکز هدایت و کنترل فضایی کشور تجمیع و برای کنترل و مدیریت ماهواره مورد تحلیل قرار می گیرد.

ماهواره ملی فجر از لحظه پرتاب تا ساعت 14:00 امروز، 48 بار بر دور کره زمین چرخیده است.

کد N712401

وبگردی