آفتاب

فرستاده فرانسه دست خالی از لبنان رفت

فرستاده فرانسه دست خالی از لبنان رفت

بنابر گزارش‌ها، یک مقام وزارت خارجه فرانسه سفر خود به لبنان را بدون ارائه هیچ دستاورد و پیشنهاد جدید و کارآمدی در خصوص بررسی شرایط انتخاب ریاست جمهوری لبنان، به پایان رساند.

بنابر گزارش‌ها، یک مقام وزارت خارجه فرانسه سفر خود به لبنان را بدون ارائه هیچ دستاورد و پیشنهاد جدید و کارآمدی در خصوص بررسی شرایط انتخاب ریاست جمهوری لبنان، به پایان رساند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه السفیر چاپ لبنان، ژان فرانسوا ژیرو، مدیر امور خاورمیانه و شمال آفریقا در وزارت خارجه فرانسه در سفر خود به لبنان و به منظور بررسی انتخاب رئیس‌جمهوری لبنان با عمار موسوی، مسوول روابط بین‌الملل در حزب‌الله و معاون میشل عون، رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح لبنان دیدار کرد.

منابع نزدیک به حزب‌الله اعلام کردند که در جریان دیدار ژان فرانسوا ژیرو با عمار موسوی علاوه بر مساله انتخاب رئیس‌جمهور لبنان و تلاش‌های فرانسه در این زمینه با وی در خصوص مسائل و تحولات کنونی لبنان و منطقه بحث و گفت‌وگو کرد.

وی در این نشست همچنین با دیگر مسوولان و رهبران سیاسی بیروت در خصوص برخی از مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

منابع آگاه از این دیدار اعلام کردند که فرستاده فرانسه هیچ دستاورد جدیدی ارائه نکرد و دیدار وی هیچ تاثیری در روند پیشبرد پرونده انتخاب ریاست‌جمهوری نداشت اما با این حال فرانسه اعلام کرده که آماده است تا در این خصوص هرگونه کمکی را به لبنان ارائه دهد.

معاون میشل عون در فراکسیون تغییر و اصلاح نیز در این باره افزود: فرانسوا ژیرو پیشتر برای به نتیجه رسیدن پرونده ریاست‌جمهوری، دیدارهایی را ترتیب داد اما تا امروز هیچ تحول جدیدی در خصوص پر کردن این خلأ سیاسی در لبنان صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد که فراکسیون تغییر و اصلاح فرانسوا ژیرو را در جریان مذاکرات خود با حزب القوات اللبنانیه قرار داد و تاکید کرد که این مذاکرات به سمت مثبت پیش می‌رود اما تاکنون در خصوص پرونده ریاست جمهوری به قطعیتی نرسیده است.

پیشتر ژان فرانسوا ژیرو با تمام سلام، نخست‌وزیر لبنان و نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور و چندین مقام دیگر دیدار کرد اما منابع نزدیک به تمام سلام اعلام کردند که ژان ژیرو هیچ طرح و پیشنهاد جدیدی در خصوص پر کردن خلأ ریاست جمهوری لبنان مطرح نکرد.

منابع اعلام کردند که فرانسوا ژیرو در گفت‌وگو با تمام سلام بار دیگر بر ضرورت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری کشور و نقش اساسی سران سیاسی کشور در تحقق این خواسته تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N712257

وبگردی