آفتاب

واشنگتن: امارات هنوز عضو تاثیرگذار در ائتلاف ضدداعش است

واشنگتن: امارات هنوز عضو تاثیرگذار در ائتلاف ضدداعش است

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که امارات هنوز عضو تاثیرگذار ائتلاف ضد داعش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی محیط، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در پی سخنان مطرح شده از سوی یکی از مسوولان آمریکایی مبنی بر اینکه امارات مشارکت خود در ائتلاف ضد داعش را به حالت تعلیق درآورده، افزود: امارات هنوز هم عضو مهم و تاثیرگذاری در ائتلاف ضد داعش است و اماراتی‌ها طبق استراتژی گسترده در جنگ با این گروه تروریستی، نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

سخنگوی کاخ سفید سخنان مطرح شده از سوی یک مسوول آمریکایی در خصوص تعلیق مشارکت امارات در ائتلاف ضد داعش را تکذیب یا تایید نکرد.

جاش ارنست تصریح کرد: امارات حتما نباید در این مسیر نقش نظامی داشته باشد بلکه می‌تواند از طریق ارسال کمک به آوارگان عراقی و ناکام گذاشتن تلاش‌های داعش برای جذب افراد تندرو، به ائتلاف کمک کند.

تاکنون هیچ اخباری از مقامات امارات در خصوص کناره‌گیری رسمی از ائتلاف ضد داعش منتشر نشده است.

جاش ارنست افزود که کشورش پس از سقوط هواپیمای اردنی برای نجات جان معاذ الکساسبه تمام تلاش خود را کرد و نیروهای نجات عملیات جست‌وجوی خود را برای پیدا کردن مکان وی آغاز کردند اما حقیقت این است که ما نتوانستیم پس از اینکه داعش وی را اسیر کند، مکان وی را پیدا کنیم.

وی در پایان تصریح کرد که آمریکا برای انجام این وظیفه مهم و حفاظت جان خلبانان خود در جنگ ضد داعش تمام تدابیر لازم را اتخاذ کرده است.

انتهای پیام

کد N712247

وبگردی