آفتاب
در دیدار مقامات پارلمانی ایران و مالزی مطرح شد

ضرورت ارتقای روابط پارلمانی و علمی ایران و مالزی

ضرورت ارتقای روابط پارلمانی و علمی ایران و مالزی

در دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مالزی با رئیس مجلس مالزی بر ضرورت توسعه بسترهای همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مورد علاقه طرفین مانند علمی و پارلمانی تاکید شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پاندیگار امین مولیا رئیس مجلس نمایندگان مالزی که در رأس یک هیأت پارلمانی به تهران سفر کرده است، بعدازظهر چهارشنبه با محمدمهدی زاهدی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مالزی در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

زاهدی در ابتدای این دیدار با اشاره به مشترکات دینی و فرهنگی ایران و مالزی گفت: با توجه به سابقه مثبت همکاری‌های دو کشور ایران و مالزی و مشترکات دو ملت از نظر دینی و فرهنگی، بسترهای توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مورد علاقه طرفین آماده است که باید با مساعی مشترک مقامات دو کشور از آن بهره برد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مالزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش گروه‌های دوستی پارلمانی در تسهیل و توسعه روابط دوستانه کشورها، گفت: گروه دوستی پارلمانی ایران و مالزی در مجلس شورای اسلامی تمام تلاش خود را جهت تسهیل و تقویت روابط دوستانه دو کشور به کار گرفته است.

زاهدی در ادامه به نقش مهم پیشرفت‌های علمی دو کشور در ارتقای سطح مناسبات ایران و مالزی اشاره کرد و گفت: پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در علوم مختلف از جمله هوا و فضا و علوم پزشکی و پیشرفت‌های مالزی در فناوری‌های نوین زمینه‌های لازم برای همکاری اقتصادی و مجاری دو کشور را فراهم کرده است که باید از آنها به نفع دو ملت استفاده کرد.

وی در پایان این دیدار با اشاره به تحرکات اخیر گروه‌های تروریستی تکفیری در منطقه، افزود: ایجاد و تقویت گروه‌های تروریستی توسط آمریکا جهت اجرای برنامه‌های استعماری و استبدادی این کشور در منطقه است که باید با همکاری و همفکری کشورهای مسلمان مانع از گسترش و توسعه آنها شد.

پاندیکار امین حاج مولیا رئیس مجلس نمایندگان مالزی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: پارلمان مالزی از تقویت همکاری‌های پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند.

وی افزود: تبادل‌نظر و رایزنی نمایندگان دو ملت بی‌شک نقش برجسته‌ای در افزایش درک متقابل از فرهنگ‌های یکدیگر و شناخت بهتر دو کشور خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت و مجلس مالزی در بخش‌های مختلف از همکاری با جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های تجاری و اقتصادی حمایت می‌کند.

رئیس مجلس مالزی در پایان با اشاره به فعالیت گروه‌های ترویستی در منطقه گفت: گروه‌های تروریستی حاصل افکار سیاسی ابرقدرت‌های جهانی هستند و هیچ ربطی به اسلام ندارند.

لازم به ذکر است عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی و عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و مالزی نیز در این ملاقات حضور داشت که درخصوص نحوه توسعه و ارتقای مناسبات پارلمانی ایران و مالزی با رئیس مجلس مالزی گفت‌وگو و رایزنی کرد.

انتهای پیام

کد N711810

وبگردی