آفتاب
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد:

لزوم کمک دولت به فعالیت‌های عمرانی مدارس علمیه

لزوم کمک دولت به فعالیت‌های عمرانی مدارس علمیه

اصفهان – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: ضروری است که دولت نسبت به احیا و ساخت مدارس حوزه‌های علمیه ردیف بودجه‌ای را اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار مهر،‌آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد شامگاه چهارشنبه در مراسم دیدار رئیس جمهور با علماء، فضلا و طلاب استان اصفهان با اشاره به افزایش جمعیت طلبه‌های حوزه علمیه اصفهان طی هشت سال اخیر اظهار داشت: تعداد طلاب حوزه علمیه از زمانی که آیت‌الله مظاهری سرپرستی حوزه‌های علمیه اصفهان را بر عهده گرفته‌اند از 3 هزا ر و 500 نفر به 10 هزاز نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش تعداد طلبه‌های استان اصفهان احیای مدارس قدیمی و راه اندازی مدارس جدید در دستور کار قرار گرفته است،‌ادامه داد: این در حالی است که حوزه علمیه در استان اصفهان در زمان صفویه دارای 153 مدرسه بوده است و هم اکنون  تنها 23 عدد از آنها باقی مانده است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه علاوه بر احیا و بازسازی مدارس قدیمی اصفهان 20 مدرسه نیز در استان اصفهان جز در بخش کاشان که زیر حوزه علمیه قم است راه اندازی شده است،‌افزود: این در حالی است که در حال حاضر تمایل به فراگیری دروس حوزوی در دانشگاهیان حتی در مقاطع بالای تحصیلی زیاد شده و به صورت میانگین سالانه 100 نخبه علمی برای فراگیری درس‌های حوزوی به حوزه‌های علمیه استان مراجعه می‌کنند.

کمبود طلاب در مدارس چالش استان اصفهان

وی با اشاره به تعریف بودجه برای کمک به حوزه‌های علمیه در دولت‌های نهم و دهم نیز بیان داشت: امیدواریم در دولت یازدهم نیز توجه کافی به حوزه‌های علمیه داشته باشید.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر انجام فعالیت‌های عمرانی مهم‌ترین نیاز حوزه‌های علمیه کشور و به ویژه استان اصفهان افزود: توجه به حوزه عمرانی در حوزه‌های علمیه می‌تواند در جذب بیشتر طلاب تاثیر خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به ایجاد حوزه‌های علمیه در کشورهایی همچون پاکستان اظهار داشت: در سال 83 تا کنون در حوزه‌های علمیه پاکستان بیش از یک میلیون وهابی ثبت نام کرده و این در حالی است که تعداد طلاب کل کشور ایران به 100 هزار نفر هم نمی‌رسد.

نماینده ولی در استان اصفهان کمبود طلاب برای حضور در مدارس آموزش و پرورش را نیز از دیگر چالش‌های استان اصفهان دانست و بیان داشت: در حال حاضر 60 درصد از نمازهای مدارس استان با حضور طلاب و 40 درصد نیز با پیش نمازی معلمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در کشور ایران دولت‌ها روحانیت را کار فرهنگی نمی‌داند،‌ادامه داد: این در حالی است که فعالیت‌های ورزشی را نوعی کار فرهنگی می‌دانند که این امری اشتباه است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با انتقاد ازروند دریافت قبوض خدماتی از مساجد در کشور ایران که ام القرای جهان اسلام شناخته می‌شود،‌بیان داشت: این در حالی است که در هیچ یک از کشورهای جهان هزینه‌ای برای قبوض خدماتی دریافت نمی‌شود و ما در این زمینه نیاز به بازنگری جدی داریم.

برخورد منطقی دولت در روابط سیاسی خارجی

وی در ادامه اظهاراتش گذری را هم بر روابط خارجی ایران در دوره دولت یازدهم کرد و بیان داشت: نوع برخورد ایران با کشورهای 1+5 بیانگر منطق کشور ایران بود و از این رو با روندی که دولت در پیش گرفته ما حامی دولت خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان و  امام جمعه اصفهان با اشاره به نحوه پرداخت یارانه نقدی و با انتقاد از باور غلط احمدی نژاد مبنی بر اینکه وی پول یارانه ها را پول امام زمان می‌دانسته و اعتقاد داشته این پول برکت دارد، گفت: درست است ما هر چه داریم از امام زمان است اما این پول باید صرف آبادانی کشور شود تا درآمدی پایدار را برای کشور ایجاد کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه اختلاس‌های صورت گرفته در کشور همه از روی خیانت بانکی‌هاست، ادامه داد: بانک‌ها به دولت ضربه می‌زنند و باید یکسری از تسهیلات را به دولت بدهند و از این رو ضروری است که جلوی بانک‌های خائن را بگیریم.

 

کد N711783

وبگردی